| کد خبر: 167772 |

◄ بهره برداری از 500 کیلومتر راه و بزرگراه برای تکمیل کریدورهای ترانزیتی

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در نیمه اول سال جاری بیش از 500 کیلومتر راه و بزرگراه واقع درکریدورهای ترانزیتی در بیش از 20 استان کشور به بهره‌برداری می‌رسند.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه راه‌ها از بهره‌برداری بیش از 500 کیلومتر راه و بزرگراه در نیمه اول سال جاری خبر داد و گفت:‌ یکی از رویکردهای اصلی در توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها توجه به تکمیل کریدورهای ترانزیتی کشور است و  اتمام هرچه سریع‌تر پروژه‌های واقع در این کریدورها از اهداف اصلی در حوزه راه‌ها و بزرگراه‌ها تعریف‌شده است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، محمدرضا کدخدازاده در تشریح برنامه‌ توسعه کریدورهای ترانزیتی کشور افزود:‌ در نیمه اول سال جاری حدود 70 کیلومتر راه و بزرگراه در کریدورهای شماره یک و 10 به بهره‌برداری می‌رسد که در احداث این کریدورها، توسعه استان‌ها در حوزه اقتصادی، گردشگری، ترانزیتی و توسعه فرهنگی مناطق نیز مدنظر بوده است.

کدخدازاده خاطرنشان کرد: تا پایان شهریور ماه 70 کیلومتر از مسیرهای ترانزیتی واقع در کریدورها تکمیل می‌شود و در صورت تأمین اعتبار موردنیاز و مساعد بودن شرایط جوی این میزان تا پایان سال دو برابر شده و شاهد تکمیل بیش از 140 کیلومتر راه و بزرگراه در کریدورهای مذکور هستیم.

وی تأکید کرد: بخشی از پروژه‌های در حال احداث در استان‌های  هرمزگان و خوزستان واقع‌شده که شامل بخشی از بزرگراه شیراز- فسا- داراب- کهگم در استان  هرمزگان و بهسازی راه‌های اصلی اهواز- رامهرمز- بهبهان، ماهشهر- هندیجان- دیلم و دارخوین- شادگان-خوردورق، ایذه- باغملک- هفتگل- نمره یک و کنارگذرهای شوشتر و دزفول در استان خوزستان است که قسمتی از آنها نیز تا پایان شهریور به بهره‌برداری می‌رسد.

کدخدازاده بهره‌برداری قسمتی از بزرگراه همدان- بیجار به طول 37 کیلومتر و بخشی از بزرگراه میاندوآب- کرمانشاه را از دیگر برنامه‌های نیمه اول سال جاری دانست و افزود: بهره‌برداری از این راه‌ها علاوه برافزایش ایمنی و کاهش ترافیک موجب رونق ترانزیت، توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در این استان‌‌ها می‌شود.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها در ادامه اولویت توسعه راه‌ها را با تأکید بر مناطق کمتر توسعه­ یافته و تکمیل پروژه‌‌ها با پیشرفت فیزیکی بالا عنوان کرد و گفت: تکمیل پروژه‌هایی که به‌نوعی گلوگاه ترافیکی منطقه محسوب می‌شوند و پروژه‌هایی که نقش مهمی در ایمنی بیشتر مسیر، تسریع در حمل‌ونقل، مؤثر در گردشگری زیارتی و سیاحتی و توسعه استان‌های هم‌جوار دارند، در اولویت‌های دیگر قرار دارند.

وی گفت: بزرگراه چالوس- محمود‌آباد- آمل و آزادشهر- بجنورد، کنارگذر اسدآباد، راه‌های اصلی حمیل- کرمانشاه، اردکان- چوپانان، باند دوم دامنه- خوانسار- گلپایگان-خمین و... از دیگر پروژه‌هایی است که به بهره‌برداری می‌رسند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.