| کد خبر: 167762 |

◄ تشنج در یک پایانه پرتردد در پی اجرای طرح «بومی‌گرایی» حمل بار

با وجود این‌که یکی از مطالبات رانندگان اجرای عدالت در توزیع بار و حذف بومی‌گرایی در پایانه‌های بار بوده و سازمان راهداری و حمل‌ونقل نیز بومی‌گرایی را در پایانه‌ها ممنوع کرده است، اما یکی از پایانه‌های بار با بی‌توجهی به این دستور دولت، همچنان بر اجرای طرح بومی‌گرایی تاکید دارد و همین امر موجبات نارضایتی و اعتراضات مجدد رانندگان در این پایانه را فراهم ساخته است.

تین نیوز

با وجود این‌که یکی از مطالبات رانندگان اجرای عدالت در توزیع بار و حذف بومی‌گرایی در پایانه‌های بار بوده و سازمان راهداری و حمل‌ونقل نیز بومی‌گرایی را در پایانه‌ها ممنوع کرده است، اما یکی از پایانه‌های بار با بی‌توجهی به این دستور دولت، همچنان بر اجرای طرح بومی‌گرایی تاکید دارد و همین امر موجبات نارضایتی و اعتراضات مجدد رانندگان در این پایانه را فراهم ساخته است.

به گزارش تین‌نیوز، آن‌چنان که در شبکه‌های اجتماعی آمده، این پایانه بار پرتردد در روزهای 18 و 19 خرداد شاهد اعتراض و تجمعات رانندگان بوده است. رانندگانی که به توزیع ناعادلانه بار در این پایانه معترض بوده و با تجمع در مقابل انجمن صنفی کارگری اعتراض خود را به مسئولان صنفی خود بیان کرده‌اند.

بر اساس خبرهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی روز جمعه 18 خرداد و به دنبال عدم رعایت نوبت و حذف 60 دستگاه بار کامیون از مانیتورینگ اعلام بار در این پایانه، رانندگان مقابل انجمن صنفی کارگری تجمع کردند و خواهان رسیدگی به این موضوع توسط نهادهای نظارتی شدند.

آن‌چنان که فعالان بخش حمل‌ونقل کالا در شبکه‌های اجتماعی بیان کرده‌‌اند این پایانه بار نیز همچون دیگر پایانه‌های کشور مجری دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است و بر اساس دستورالعمل این سازمان، نباید در توزیع بار، رانندگان و کامیونداران بومی را در اولویت قرار دهد و همه کامیون‌ها از جمله کامیون‌های ملکی و بومی باید برطبق نوبت پایانه، بارگیری کنند.

در این زمینه یک کامیوندار خود راننده در شبکه‌های اجتماعی نوشت: اگر قرار است توزیع بار با توجه به بومی‌گرایی انجام شود، چرا به صراحت به رانندگان و کامیونداران اعلام نمی‌شود تا مردم راهشان را بدانند و جلوی انجمن صنفی تجمع نکنند و اصلاً در کل از این بحث فرسایشی بیرون بیایند؟

به گزارش تین‌نیوز، علیرضا سمنانی در پیام خود افزود: بومی و بومی‌گرایی آفت صنعت حمل‌ونقل ایران و انتشار و گسترش قومی‌گرایی به ضرر  امنیت ایران است.

به گفته وی در حالی‌که برخی کامیون‌ها بیشتر از ده سرویس در ماه از این پایانه، بار جابه‌جا می‌کنند برای برخی رانندگان این عدد ماهی یک سرویس بیشتر نیست.

سمنانی تاکید کرد: اعتراض رانندگان به اجرای عدالت بود، رانندگان خواستار پاسخگویی پایانه و انجمن رانندگان از سر صداقت بودند و هستند، رانندگان خواهان حضور و نظارت کانون کامیونداران در سیستم توزیع بار هستند.

احسان هاشمی یکی دیگر از فعالان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا نیز با درج پیامی در شبکه‌های اجتماعی نوشت: دواقعا اگر بعد از اعتراض کامیونداران، نیروهای تاثیرگذار کشور اعم از مدیران سازمانی، نیروهای امنیتی، نیروهای نظامی و امنیت ملی فکری به حال این پایانه نکنند، دیگر باید فقط شکایت نزد خدا برد.

او خاطرنشان کرد: طی چند روز گذشته در این پایانه امتیاز جدیدی برای رانندگان بومی‌ استان در نظر گرفته‌ شد و آن این بود که حمل بارهای کارخانه‌ای ارگ جدید بم توسط کامیون‌های بومی صورت گیرد که البته این اقدام با مقاومت رانندگان غیر بومی و کمی تشنج روبرو شد.

این فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا با بیان‌این‌که با این گونه تصمیمات مردم کشور رو در روی هم قرار می‌گیرند، اظهار کرد: طرح بومی‌گرایی متاسفانه حس احساس مالکیت به منطقه و استان را در کشور تشدید کرده است.

به گزارش تین‌نیوز، او گفت: اگر من تصمیم‌گیر بودم از همین الان به خاطر منافع ملی کشور، تمام طرح‌های بومی‌گرایی را در سراسر کشور به حال تعلیق درآورده و کلیه کسانی که مقاومت می‌کردند را به دست دستگاه قضایی می‌سپردم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.