| کد خبر: 167756 |

◄ کنترل «فرار» بار در خراسان رضوی

راننده‌ها تحت مدیریت شرکت‌ها نیستند و هر زمان بخواهند می‌توانند خودروهای خود را خاموش کنند و شرکت‌ها نیز کاری نمی‌توانند انجام دهند.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری خراسان رضوی با اشاره به درآمد ۴۳ درصدی این اداره کل از محل حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: بخشی از «فرار بار» در شهرستان‌های استان به اداره کل آسیب می‌زند و حفره درآمدی است که در راستای افزایش درآمدها باید آن را کنترل کنیم.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی، جواد وحدتی فرد، با اشاره به افزایش قیمت هزینه‌های حوزه حمل‌ونقل، در خصوص دریافتی‌های این حوزه افزود: این افزایش قیمت‌ها سبب ایجاد مشکلات برای فعالان این عرصه شد.

وی ادامه داد: راننده‌ها تحت مدیریت شرکت‌ها نیستند و هر زمان بخواهند می‌توانند خودروهای خود را خاموش کنند و شرکت‌ها نیز کاری نمی‌توانند انجام دهند.

وحدتی‌فرد به آماری در حوزه حمل‌ونقل اشاره کرد و افزود: خراسان رضوی حوزه ترانزیت خروجی رتبه اول، از نظر تعداد شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی رتبه دوم، در حوزه‌های صادرات و ترانزیت ورودی رتبه سوم و از لحاظ میزان مسافر رتبه اول را در سطح کشور دارد.

وحدتی‌فر با بیان رتبه پنجم استان در بخش مجتمع‌های رفاهی بین‌راهی، در این خصوص به نظم به‌عنوان شرط اول توسعه اشاره کرد و گفت: اگر امتیاز این مجتمع‌ها را به افراد و شرکت‌های صاحب‌نام واگذار می‌کردیم، فعالیت آن‌ها خیلی موفق بود ولی با این‌ وجود مدیران با بازدیدهایی که به همراه مسئولان به این مجتمع‌ها مراجعه می‌کنند، می‌توان بر انگیزه فعالیت آن‌ها افزود و قطعاً هم اثر خواهد داشت.

وی خطاب به مدیران شهرستان‌ها در حوزه حمل‌ونقل افزود: حدود ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه ناوگان حمل‌ونقل استان ما است و ما علاوه بر این آمار، ۶۲۹ شرکت و ۵۰ هزار راننده و ۴۳ هزار وسیله نقلیه داریم که نشان از پتانسیل بالای خراسان رضوی است اما با این‌وجود گرفتاری ما از این است که این سه رکن هیچ وابستگی به هم ندارند. 

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای این استان عنوان کرد: سال گذشته ۸.۵ میلیارد تومان سرمایه در حوزه حمل‌ونقل روستایی صرف شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.