| کد خبر: 167747 |

◄ ضرر ۲۰ میلیارد دلاری بویینگ با لغو قرارداد ایران

تحریم‌های علیه ایران تنها به ضرر ایران نیست بلکه کشورهای دیگر بازار اقتصادی ایران را از دست می‌دهند.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: که با فسخ قرارداد بوئینگ با ایران ضرری که به این شرکت وارد می‌شود به‌سختی جبران خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به اینکه مدیرعامل شرکت بوئینگ از خسارت 20 میلیارد دلاری به دلیل فسخ قرارداد با ایران خبر داده است، افزود: ایران تلاش کرد هواپیما بوئینگ را وارد کشور کند، اما با دستور آمریکا عملاً این شرکت هواپیمایی نمی‌تواند با ایران معاملاتی داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس، اعلام کرد: ایران بازار خوبی برای شرکت بوئینگ بود چرا که به این شرکت 80 هواپیما سفارش داده بودیم، اما تحت‌فشار سیاسی بوئینگ قرارداد خود را لغو کرد دراین‌بین ایران به لحاظ ریالی هیچ ضرر و زیانی نکرد چراکه ما پولی پرداخت نکرده بودیم.

نماینده مردم جهرم در مجلس افزود: ما باید به سمت نوسازی ناوگان هوایی کشور برویم و در این مسیر باید با شرکت‌هایی که مستقل از آمریکا اقدام می‌کنند، همکاری کنیم.

وی گفت: ایران سفارش 100 ایرباس و 80 بوئینگ را داده بود که شرکت بوئینگ به دلیل مسائل سیاسی ضرر زیادی کرد و بازار پرسود ایران را از دست داد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: تحریم‌های علیه ایران تنها به ضرر ایران نیست بلکه کشورهای دیگر بازار اقتصادی ایران را از دست می‌دهد و در حال حاضر بوئینگ باید ضرر وارده به دلیل فسخ قراردادش با ایران را به‌سختی جبران کند.

پیش از این محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس بابیان اینکه فرانسه درخصوص تحویل هواپیماهای ATR خریداری‌شده از سوی ایران بدعهدی نخواهد کرد، گفته بود: طبق قرارداد هواپیماهای ATR خریداری‌شده در موعد مقرر به ایران تحویل داده خواهند شد و این هواپیماها منجر به خروج بسیاری از فرودگاه‌های کشور از حالت زیان‌ده بودن خواهند شد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.