| کد خبر: 167729 |

◄ بررسی طرح توسعه شرقی خط 2 متروی تهران

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه، از تلاش جهت انتخاب شرکت مشاور ذی‌صلاح جهت بررسی طرح توسعه شرقی خط 2 مترو تهران خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه، از تلاش جهت انتخاب شرکت مشاور ذی‌صلاح جهت بررسی طرح توسعه شرقی خط 2 مترو تهران خبر داد.

 

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت مترو،علی امام  با اشاره به احداث ترمینال جدید شرق تهران در منطقه سرخه‌حصار گفت: به دنبال انتقال ترمینال مسافربری شرق از محل کنونی (سه‌راه تهران‌پارس) به محدوده سرخه‌حصار، طرح توسعه شبکه حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری جهت ارائه سرویس‌های خدمات‌رسانی به مراجعان این ایستگاه تبادل سفر ضروری به نظر می‌رسد. قطعاً بعد از افتتاح ترمینال جدید شرق، تقاضای سفر به محل ترمینال افزایش‌یافته و این امر ایجاب می‌کند که احداث پایانه سرخه‌حصار و پارکینگ قطارهای مترو نیز در دستور کار قرار گیرد.

بنا بر اعلام وی در مورد شرایط اجرای این طرح افزود: در حال حاضر مشغول انتخاب مشاور واجد شرایط برای انجام طراحی لازم هستیم تا طرح نهایی استحصال شود. البته ذکر این نکته ضروری است که خوشبختانه در سال‌های گذشته خط 2 مترو تا فرهنگسرای اشراق توسعه‌یافته و با عنایت به وجود زیرساخت‌های مناسب، امتداد شرقی خط 2 تا ترمینال جدید شرق با هزینه‌ای معقول و منطقی امکان‌پذیر است.

ضمن اینکه باید توجه داشت تأخیر در این زمینه اصلاً جایز نیست چراکه در صورت آغاز بهره‌برداری از ترمینال جدید مسافربری تهران، انتظار شهروندان قطعاً بهره‌مندی از سیستم یکپارچه حمل‌ونقل عمومی و دسترسی آسان و بدون دردسر به مترو است.

به همین دلیل یکی از اولویت‌های طراحی شرکت مترو در سال 97 را توسعه شرقی خط 2 قرار داده‌ایم و به اهمیت آن کاملاً واقف هستیم.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.