| کد خبر: 167690 |

◄ تغییر شکل فروش بلیت هواپیما توسط قشم‌ایر

به‌زودی مسافران خارج از کشور هم می‌توانند با پرداخت ارز خارجی بلیط خود را از طریق سایت جدید فروش اینترنتی بلیط که به درگاه بانک خارجی متصل خواهد بود، تهیه کنند.

تین نیوز

مدیر بازاریابی و توسعه فروش شرکت هواپیمایی قشم از تخفیف‌ در مسیرهای دوطرفه(رفت‌وبرگشت)  این شرکت خبر داد و گفت: به‌زودی مسافران خارج از کشور هم می‌توانند با پرداخت ارز خارجی  بلیط خود را از طریق سایت  جدید فروش اینترنتی بلیط که به درگاه بانک خارجی متصل خواهد بود، تهیه کنند 

سعید نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز از راه‌اندازی سایت جدید فروش اینترنتی بلیت توسط شرکت هواپیمایی قشم خبر داد و گفت: تمام نرخ‌های شرکت هواپیمایی قشم در سایت جدید ارائه‌ شده است و این در حالی است که بسیاری از سیستم‌های اینترنتی فروش بلیت ایرلاینها تنها چند نرخ را عرضه می‌کنند.

وی در ادامه مطلب فوق افزود: این سیستم به‌نوعی طراحی‌شده است که مسافری که از سایت جدید بلیط تهیه می‌کند دقیقاً مانند کارمندان فروش قشم ایر یا آژانس‌های مسافرتی که به سیستم رزرواسیون قشم ایر دسترسی مستقیم دارند از تمام جهات قادر به رؤیت صندلی موجود برای رزرو و تهیه بلیط با انواع نرخ‌ها باشد.

مدیر بازاریابی و توسعه فروش شرکت هواپیمایی قشم به ارائه انواع نرخ‌ها با شرایط متفاوت در سیستم فروش آنلاین بلیت اشاره کرد و افزود: این اتفاق کار بسیار پیچیده‌ای بود. شاید این موضوع هنگامی که نرخ‌ها متعدد نبوده و ساختار و شرایط نرخ ساده باشد، کار سختی به نظر نرسد اما برای شرکت هواپیمایی قشم که تنها در مسیرهای داخلی خود دارای  6 نرخ متفاوت یکطرفه و چهار نوع نرخ دوطرفه مخصوص است مسلماً مستلزم انجام یک کار پیچیده و دقیق بود.

او به یکی از کارهای انحصاری که در سیستم فروش این شرکت انجام‌گرفته است اشاره کرد و افزود: ما  در ایران تنها ایرلاینی هستیم که اقدام به عرضه بلیت دوطرفه با نرخ مخصوص و با اعطا تخفیف در مسیرهای داخلی کرده‌ایم البته سایر شرکت‌های هواپیمایی نرخ دوطرفه عرضه می‌کنند ولی این نرخ‌ها دقیقاً دو برابر نرخ یک‌طرفه است. وی با ذکر مثال منظور خود را شفاف بیان کرد « مثلاً نرخ بلیت پرواز تهران-مشهد 100 هزار تومان باشد در شرایط عادی نرخ  به‌صورت دوطرفه 200 هزار تومان به فروش برسد اما هواپیمایی قشم نرخ را با تخفیف مثلاً  180 هزار عرضه می‌کند.

البته شاید در ظاهر عرضه بلیط دوطرفه با  نرخ مخصوص تخفیف‌دار با شرحی که در بالا قید شد ساده به نظر آید اما ساخت این نرخ‌ها مستلزم آگاهی و لحاظ نکات دقیق مقررات نرخ سازی مطابق استانداردهای یاتا است. 

مدیر بازاریابی و توسعه فروش شرکت قشم تأکید کرد: رزرو و تهیه بلیط در مسیرهای خارجی این شرکت مانند تهران-بروکسل، تهران-هامبورگ و قشم به دبی نیز امکان‌پذیر است و همان‌طور که در بالا قید شد به‌زودی امکان تهیه بلیط از طریق این سایت جدید در خارج از کشور هم میسر خواهد بود. 

وی بابیان اینکه زیرساخت این سایت بسیار مناسب است، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های آتی ما این است گه بتوانیم این سایت را به یک پایگاه اطلاع‌رسانی مسافرتی تبدیل کنیم. برای مثال زمانی که مسافری که  قرار است بلیت آبادان را تهیه می‌کند می‌تواند در همین سایت به تمام اطلاعات هتل‌ها، مراکز تفریحی، رستوران‌ها و سایر مراکز در آبادان دسترسی داشته باشد  و حتی انشا الله در قدم بعدی بتواند از طریق همین سایت رزرو و خرید خدمات را نیز از مراکز فوق انجام بدهد.

وی اضافه کرد: به‌محض اتمام فرایند خرید بلیط پیامک و ایمیل به‌طور اتوماتیک برای مسافر و خریدار ارسال می‌شود.

نصیری تأکید کرد که پیش‌بینی‌های لازم مبنی بر عدم امکان منتقل کردن اطلاعات به‌وسیله روبات انجام‌شده است تا برخی سو استفاده‌کنندگان قادر به ورود به سایت و واسطه‌گری و گران‌فروشی نباشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.