| کد خبر: 167655 |

◄ ساخت بزرگراه راهکار حل مشکل ترافیک ورودی کلان‌شهرها نیست

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی معتقد است یک تحلیل بسیار غلط می‌تواند ما را به این نتیجه برساند که اگر تعداد آزادراه‌ها و بزرگراه‌های متصل از کلان‌شهرها به شهرهای حومه‌‌ای افزایش یابد یا عرض و ظرفیت آنها بیشتر شود، مشکل ترافیک حاصل از تردد از این شهرها به کلان‌شهرها حل می‌شود.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی معتقد است یک تحلیل بسیار غلط می‌تواند ما را به این نتیجه برساند که اگر تعداد آزادراه‌ها و بزرگراه‌های متصل از کلان‌شهرها به شهرهای حومه‌‌ای افزایش یابد یا عرض و ظرفیت آنها بیشتر شود،  مشکل ترافیک حاصل از تردد از این شهرها به کلان‌شهرها حل می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، مهرداد تقی‌زاده در یک فایل صوتی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، به بیان مشکلات  ترافیک ورودی و خروجی کلان‌شهرها ناشی از تردد جمعیت شهرهای اقماری به کلان‌شهرها پرداخت.

او گفت: هر صبح تعداد زیادی خودرو از شهرهای اقماری به کلان‌شهرها تردد می‌کنند و هجوم این خودروها منجر به ترافیک شدید در مسیرهایی می‌شود که به کلان‌شهرها می‌رسند و عصرها هم می‌بینیم که این موضوع به طریق عکس انجام می‌شود و مردم می‌خواهند از کلان‌شهرها به شهرهای اقماری بروند که این موضوع منجر به بروز ترافیک می‌شود.

وی اظهار کرد: این معضلی است که معمولا در حومه کلان‌شهرها وجود دارد و خاص ایران هم نیست.اما در دنیا روی این موضوع کار و برایش راهکار پیدا کرده‌اند.

این کارشناس تاکید کرد: نکته مهم این است که این معضل فقط مربوط به ترافیک محدوده حومه نمی‌شود چون خودروهایی که از سایر شهرها به کلان‌شهرها می‌آیند نیز به این حجم خودرو اضافه می‌شوند.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: برای مثال وقتی صدها هزار خودرو از سمت شهرها به شهر تهران می‌آیند که در مرز شهر تهران متوقف نمی‌شوند بلکه با همین خودروها وارد  بزرگراه‌ها و سایر معابر شهر تهران  شده و مشکلات را مضاعف می‌کنند.

او گفت: یک تحلیل بسیار غلط می‌تواند ما را به این نتیجه برساند که اگر تعداد آزادراه‌ها و بزرگراه‌هایی را که از شهرهای حومه‌‌ای به کلان شهرها می‌آیند، بیشتر کرده یا عرض و ظرفیت آنها را افزایش دهیم مشکل حل می‌شود.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی افزود: اما با توضیحی که دادم متوجه می‌شویم با این اقدام، مشکل حل نمی‌شود چرا که ممکن است مشکل در مسیرهای حومه‌ای حل شود ولی تعداد خودروهایی که به سمت کلان‌شهر هامی‌آیند را تعداد افزایش دهد. 

به گزارش تین‌نیوز، او تاکید کرد: ضمن این‌که ممکن است مسیر حومه‌ای هم بعد از مدتی دوباره اشباع شود به طوری‌که هم ترافیک آنجا برقرار باشد و هم ترافیک کلان‌‌شهرها بیشتر شود.

تقی‌زاد خاطرنشان کرد: نمونه این اقدام بزرگراه همت است که وقتی این بزرگراه به بخشی از آزادراه تهران کرج وصل شد ترافیک آزادراه تهران کرج نه تنها کمتر نشد بلکه بیشتر هم شد و در آنجا قیف ترافیکی ایجاد شد. مطمئنا اگر همت را به خود کرج هم وصل کنیم شاهد افزایش ترافیک خواهیم بود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.