| کد خبر: 167551 |

رویترز اعلام کرد:

ایرباس: عجله‌ای برای بر هم زدن توافق نداریم

هواپیمای پهن‌پیکر A330 جزو هواپیماهای پر هزینه است و متقاضیان آن در جهان چندان زیاد نیست بنابراین کارشناسان معتقد بودند که سفارش 28 فروند از این نوع هواپیما از سوی ایران می‌تواند روحی به کالبد این بخش از ایرباس بدمد.

تین نیوز

رئیس بخش بازرگانی شرکت ایرباس اعلام کرده است که عجله‌ای برای به هم زدن توافق با ایران نخواهد داشت و تلاش‌های سیاسی منطقه را کاملا مطالعه خواهد کرد.

به گزارس تین نیوزتحلیلگران بر این باورند که تصمیم آمریکا در لغو مجوزهای صادراتی هواپیما به ایران پس از خروج ترامپ از برجام می‌تواند نگرانی‌هایی را برای شرکت فرانسوی ایرباس به ویژه در زمینه تولید هواپیماهای پهن پیکر ایجاد کند چرا که 28 فروند از 100 فروند هواپیمای سفارشی ایران از نوع A330 بود.

البته شولز رئیس بخش بازرگانی شرکت ایرباس اعلام کرده است که عجله‌ای برای به هم زدن توافق با ایران نخواهد داشت و تلاش‌های سیاسی منطقه را کاملا مطالعه خواهد کرد.

هواپیمای پهن‌پیکر A330 جزو هواپیماهای پر هزینه است و متقاضیان آن در جهان چندان زیاد نیست بنابراین کارشناسان معتقد بودند که سفارش 28 فروند از این نوع هواپیما از سوی ایران می‌تواند روحی به کالبد این بخش از ایرباس بدمد.

در عین حالی که تحلیلگران بر تاثیر بر هم خوردن توافق ایران بر تولید هواپیماهای پهن پیکر ایرباس تاکید دارند، رئیس این شرکت هر گونه نگرانی مبنی بر اینکه تولید هواپیمای A330  با کاهش جدی مواجه می‌شود را رد کرد.

وی می‌گوید: جهان در حال حاضر پر از فرصت‌هاست. ما شاید بخشی از این فرصت‌ها را در غرب از دست بدهیم اما بخشی در شرق جهان تامین می‌شود و من خودم درباره تولید هواپیمای A330 ایرباس نگران نیستم.

وی که در حاشیه نشست ایرلاین‌ها در سیدنی صحبت می‌کرد، درباره اهداف برنامه‌ریزی شده تولید A330  برای سال 2018 هیچ اشاره‌ای نکرد اما گفت: من چشم‌انداز خوبی را متصور هستم و بازار بسیار پویایی را خواهیم داشت و مذاکراتی هم در این زمینه داریم.

به گزارش فارس، طی دو سال گذشته ایران برای خرید حدد 200 هواپیما قرارداد بست که صد فروند آن با ایرباس بود. 28 فروند از این نوع هواپیماها از نوع پهن پیکر است که در زمان عقد قرارداد نیز مخالفانی در داخل وجود داشت و آنها معتقد بودند این هواپیماها برای شرایط ایران مناسب نیست.

از جمله آنها می‌گفتند که این هواپیماها در جهان دیگر طالب ندارد و خرید برای ایران به صرفه نخواهد بود.

 

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    قبل برجام میگفتن نیاز اول کشور هواپیما ۱۰۰ نفره است ، حالا که برجام تمام شد برای پرواز های داخلی احتمالا بزودی هواپیما نخواهیم داشت یا از همان هواپیماهای قدیمی استفاده خواهیم کرد!