| کد خبر: 167547 |

کریمی خبر داد:

ارایه جزییات تعیین کرایه بها براساس تن- کیلومتر به دولت

در ابتدا باید هزینه‌ها براساس تن- کیلومتر مشخص شود به این معنا که میزان هزینه تردد یک دستگاه کامیون از مبدا تا مقصد مشخص شده و سود سرمایه گذاری (ارزش ناوگان) به همراه دستمزد راننده به آن اضافه و در نهایت با یک سود مناسب که هنوز نرخ آن تعیین نشده جمع بسته شود.

تین نیوز

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور با تشریح جزییات تعیین کرایه بها براساس تن بر کیلومتر گفت: طرح کانون درباره جزییات نرخ گذاری کرایه مبتنی بر تن- کیلومتر بررسی می‌‌شود.

به گزارش تین نیوز احمد کریمی ، درباره آخرین توافقات برای اجرای مطالبات رانندگان کامیون و کامیون‌داران اظهار داشت: دیروز جلسه کارگروه برای تصمیمات درباره اجرای خواسته های رانندگان و کامیون داران با حضور نمایندگان صنف و نمایندگان دولت برگزار شد که در این جلسه درباره برخی از مطالبات تصمیم گرفته می‌شود و این تصمیمات مصوب خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات رانندگان در 20 سال گذشته بر روی هم انباشته شده است بنابراین موضوعی نیست که بتوان در کوتاه مدت آن را رفع و خواسته رانندگان را به اجرا رساند، ادامه داد: برخی از مشکلات این صنف منطقه‌ای هستند به طور مثال در بندر عباس با مشکل تبعیض در توزیع بار مواجه هستیم یا اینکه در اصفهان، بارها در مبادی بارگیری انبار می‌شوند و یا توسط ماشین‌های عبوری با کمترین نرخ حمل می‌شوند.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور، افزود: برخی دیگر از مشکلات این صنف عمومی هستند مانند نرخ کرایه حمل بار یا بحث بیمه که معتقدیم کرایه حمل نباید توافقی باشد براساس تن- کیلومتر حساب شوند و طرح تعیین کرایه بها براساس تن- کیلومتر  آماده شده و در جلسه کارگروه امروز به نمایندگان دولت برای بررسی و ارزیابی ارائه می‌شود.

کریمی درباره نحوه محاسبه کرایه بها مبتنی بر تن – کیلومتر، اظهار داشت: در ابتدا باید هزینه‌ها براساس تن- کیلومتر مشخص شود به این معنا که میزان هزینه تردد یک دستگاه کامیون از مبدا تا مقصد مشخص  شده و سود سرمایه گذاری (ارزش ناوگان) به همراه دستمزد راننده به آن اضافه و در نهایت با یک سود مناسب که هنوز نرخ آن تعیین نشده جمع بسته شود.

وی گفت: بنابراین در ابتدا تن بر کیلومتر هزینه‌ها حساب می‌شود و بعد از آن هزینه شاخص‌های متغیر مانند نوع بار، شرایط جوی، شرایط مسیر تردد کامیون، حمل بار از مناطق بارخیر، یک‌سر بار خالی و .. به آن اضافه خواهد شد. در نهایت یک نرخ ثابت برای کرایه بها براساس تن – کیلومتر به دست می‌آید که برای مثال مشخص می‌شود که هزینه تن بر کیلومتر امروز در شرایط جوی مشخص در مسیر مشخص چقدر است.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور با بیان اینکه تعیین نرخ کرایه براساس تن بر کیلومتر در کشورهایی مانند امریکا در حال اجرا است، ادامه داد: محاسبه کرایه بها پیچیده است اما اجرای آن غیر ممکن نیست چراکه در نهایت به یک عدد ثابت می‌رسیم که از این پس سالانه براساس نرخ تورم تعیین می‌شود و دیگر نیازی به محاسبات جدید ندارد و هر سال نرخ تورم فقط به آن اضافه می‌شود.

کریمی گفت: وزیر راه و شهرسازی هم با کلیات طرح تعیین کرایه بها براساس تن- کیلومتر موافقت کرده‌اند و در جلسه امروز جزییات طرح بررسی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • عزیزالله نعمتیان 0 0

    بنام خدا
    باسلام مهمترین مشکل رانندگان نامتعادل بودن نرخ کرایه باهزینه هاواستهلاک کامیون است اگرهرچقدرهم افزایش کرایه بصورت درصدی داشته باشیم بازهم وضعیت بمراتب بدترولاستیک وقطعات گرانتر ازقبل خواهد شد تنها راه چاره اجرای طرح تن کیلومتر ونظارت مستقیم دولت روی لوازم ولاستیک است وبرای تنظیم نرخ کرایه باتوجه به نوع بارمسیروشرایط حمل به یکسان سازی نرخ کرایه برحسب تن کیلومتراقدام وصاحبان کالاهایی که تاکنون بارهایشان درمسیربرگشت بنادربوده وبانازلترین قیمت حمل می شده متقاعدکردکه پس ازاجرای طرح تن کیلومتر بایدکرایه واقعی بابت حمل پرداخت کنند.انشاالله