| کد خبر: 167539 |

مردم نهاوند، چشم انتظار تحقق وعده 38 ساله ساماندهی محور آورزمان

آورزمان یکی از محورهای حادثه‌‌خیز نهاوند است که تاکنون جان تعداد زیادی از شهروندان نهاوندی را گرفته که تاکنون وعده‌های 38 ساله مسئولان برای ساماندهی این محور محقق نشده است.

تین نیوز

جاده نهاوند-آورزمان یکی از محورهای حادثه‌‌خیز نهاوند است که تاکنون جان تعداد زیادی از شهروندان نهاوندی را گرفته که تاکنون وعده‌های 38 ساله مسئولان برای ساماندهی این محور محقق نشده است.

به گزارش تین نیوز  به نقل از تسنیم، محورهای مواصلاتی شهرستان نهاوند دارای مشکلات بسیاری هستند که از جمله این محورهای مواصلاتی جاده حادثه‌خیز نهاوند_آورزمان است که متأسفانه طی چندین سال اخیر چندین فقره تصادف منجر به فوت در این محور اتفاق افتاده است و تعداد زیادی از همشهریان نهاوندی را به کام مرگ کشانده به طو‌ری‌که این جاده لقب قتگاه و جاده مرگ را به خود گرفته است.

روند ساخت و ساماندهی این محور چندین سال طول کشیده است و 16 کیلومتر ورودی این محور از سمت نهاوند علی‌رغم این‌که دارای مشکل بود سال گذشته افتتاح و به بهره‌برداری رسید و تاکنون وعده‌های متعدد مسئولان در خصوص ساخت و ساماندهی این محور عملی نشده است و گویا جان شهروندان نهاوندی برای مسئولین هیچ اهمیتی ندارد.

همچنین سه راهی شعبان نیز یکی از محورهای حادثه‌خیز شهرستان است و طبق مستندات موجود بیش از یک‌سال است که این زیرگذر به‌صورت خاکی رها شده است.

بنا بر اظهارات محمد گمار رئیس پلیس راه نهاوند به سبب خاکی بودن زیرگذر شعبان که محل دسترسی چندین روستا از سمت جاده کمربندی بروجرد است، برخی افراد برای این‌که از این راه خاکی عبور نکنند به سمت شرکت نفت نهاوند می‌روند و با اقدام به گردش چپ در یک محور پرتردد برای ورود به رمپ ورودی روستای جهان‌آباد راه را می‌بندند که می‌تواند موجب بروز تصادفات شود.

از ابتدای سال 97 تاکنون سه فقره تصادف در سه راهی شعبان اتفاق افتاده است و درصورتی‌که این سه راهی به همین وضع رها شود تصادفات و تلفات جانی به بار می‌آورد.

38 سال است که سوژه تبلیغاتی نماینده‌‌های نهاوند ساماندهی محور نهاوند_آورزمان شده است

امام جمعه نهاوند در حاشیه بازدید از این پروژه گفت: من از سال 61 که آمدم و در نهاوند مشغول به خدمت شدم هر نماینده‌ای که آمده یکی از شعارهای تبلیغاتی‌اش ساماندهی جاده حادثه‌خیز نهاوند_ آورزمان بوده ولی تاکنون به این جاده که تردد زیادی هم دارد آنطور که باید رسیدگی نشده است.

حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی‌نیا اظهار داشت: چرا بعد از گذشت 38 سال تاکنون این محور حادثه‌خیز ساماندهی نشده است،‌ گیر کار کجاست و چرا اکنون که مقداری از این محور ساماندهی و آسفالت شده است به مردم اجازه استفاده از این قسمت را نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: زیرگذر شعبان هم که بیش از یک سال است که نیمه کاره رها شده است و این وضعیت نارضایتی‌های زیادی در بین مردم شهرستان ایجاد کرده است.

هشت کیلومتر از محور نهاوند_ آورزمان در هفته دولت زیر بار ترافیک می‌رود

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: هشت کیلومتر از ورودی محور نهاوند به سمت آورزمان امسال در هفته دولت به زیربار ترافیک می‌رود.

فرهاد فرزانه اظهار داشت: محور نهاوند_ آورزمان به طول 16 کیلومتر است که سال گذشته چهار کیلومتر از این محور ساماندهی و به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر نیز چهار کیلومتر از این محور در دست اجرا قرار دارد.

وی تصریح کرد: سال 96‌، دو میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای محور نهاوند_ آورزمان تخصیص یافت که 16 کیلومتر از این محور ساماندهی و تعیین تکلیف شده است.

فرزانه افزود: امسال نیز پنج میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه تزریق خواهد شد و کار با سرعت بیشتری انجام می‌شود و هشت کیلومتر از ورودی محور نهاوند_ آورزمان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد و زیر بار ترافیک می‌رود.

وی عنوان کرد: خوشبختانه محور نهاوند_ آورزمان امسال جزء ردیف اعتبارات ملی قرار گرفت که همین امر باعث می‌شود که امسال کار در این محور با سرعت بیشتری انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان بیان کرد: در نظر داریم که هشت کیلومتر ابتدای این محور را در هفته دولت به بهره‌برداری برسانیم و برای هشت کیلومتر باقیمانده این محور نیز طی یک ماه آینده برای جذب پیمانکار به مناقصه گذاشته می‌شود.

فرزانه اظهار داشت: به خاطر وضعیت نامناسب و حادثه خیز بودن محور نهاوند_آورزمان مردم شهرستان نهاوند همیشه معترض بودند و در این محور تصادفات زیادی اتفاق می‌افتاد که با کارهایی که در این محور انجام شد طبق آماری که اخیرا از پلیس راه گرفتیم خوشبختانه آمار تصادفات در این محور به شدت کاهش داشته است که این خبر بسیار خوبی است.

عملیات اجرایی چهار بانده کردن 13 کیلومتر باقیمانده محور نهاوند_کنگاور کمتر از یک ماه آینده آغاز می‌شود

وی با بیان این‌که برای محور نهاوند_ کنگاور هم خبرهای خوبی داریم، تصریح کرد: محور نهاوند_ سه راهی کنگاور 40 کیلومتر است که 15 کیلومتر آن چهار خطه شده است و 13 کیلومتر بعدی این محور امسال انجام می‌شود و سعی خواهیم کرد که کارگاه اجرایی این پروژه را ظرف مدت یک ماه آینده تجهیز کنیم و عملیات اجرایی این پروژه را آغاز خواهیم کرد.

فرزانه افزود: برای جذب پیمانکار برای کار در محور نهاوند_کنگاور اگر بخواهیم آگهی مناقصه بگزاریم چندین ماه طول می‌کشد از همین روی تلاش می‌کنیم که قیمت را به‌روز کنیم و با پیمانکار قبلی قرارداد ببندیم و کمتر از یک ماه آینده کار در این محور را آغاز کنیم.

برای اتمام کار در زیرگذر شعبان دنبال جذب پیمانکار جدید هستیم

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به پروژه زیرگذر شعبان، گفت: در عقب افتادن پروژه زیرگذر شعبان اشکال کار از ما بود و چون بیشتر کار این محور و زیرگذر انجام شده است و پیمانکار این پروژه به خاطر کوتاهی‌اش خلع ید شد و در حال حاضر دنبال جذب پیمانکار جدید برای اتمام کار این زیرگذر هستیم.

وی عنوان کرد: همچنین علاوه بر این پروژه‌ها امسال 26 کیلومتر راه‌ روستایی در شهرستان اجرا و ساماندهی می‌شوند.

امسال 6 میلیارد تومان اعتبار به پروژه محور نهاوند_ آورزمان تعلق می‌گیرد

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال با تلاش و پیگیری‌های مستمر توانستیم محور نهاوند_ آورزمان را جزء اعتبارات ملی قرار دهیم و امسال 6 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تعلق می‌گیرد.

حسن بهرام‌نیا اظهار داشت: در حال حاضر 6 هزار پروژه ملی و بیش از 34 هزار پروژه استانی نمیه‌کاره در کل کشور وجود دارد که برای اتمام این پروژه‌ها به 30 سال زمان نیاز است.

وی تصریح کرد: به خاطر وجود این تعداد پروژه نمیه کاره در سطح کشور و به خاطر کمبود اعتبارات، دولت اجازه تعریف پروژه جدیدی را در کشور نمی‌دهد زیرا اولویت کار در کشور بر اتمام این پروژه‌های نمیه کاره قرار گرفته است.

بهرام‌نیا افزود: پروژه محور نهاوند_آورزمان برای این‌که جزء پروژه‌های ردیف ملی در کشور قرار بگیرد به دو پیوست پدافند غیرعامل و پیوست محیطی نیاز داشت که گرفتن این دو پیوست طبق روال قانونی شش ماه زمان می‌برد که با تلاش و پیگیری‌های استاندار محترم، مدیرکل راه و شهرسازی و سایر مسئولان توانستیم ظرف یک هفته این پیوست‌ها را تهیه کنیم و این پیوست‌ها به کمیسیون برنامه و بودجه رفت که در آنجا هم با تلاش و کوشش زیاد پذیرفته شد که این پروژه جزء طرح ملی قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: محور نهاوند_ آورزمان در ابتدا جزء طرح‌های ملی ردیف 20 قرار گرفت که در این طرح اگر پولی دست وزارت خانه باشد بین کل پروژه‌ها در کشور توزیع می‌شود که امسال با پیگیری و تلاش‌هایی که در این زمینه انجام دادم و با تلاش‌های استاندار محترم و سایر مسئولین این پروژه را بردیم و در ردیف اعتبارات ملی قرار دادیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین با پیگیری‌هایی که انجام دادم پروژه نهاوند_ سه راهی کنگاور نیز در ردیف اعتبار ملی قرار گرفت و امسال به این پروژه 6 میلیارد تومان اعتبار تعلق می‌گیرد و پروژه احداث ایستگاه راه‌آهن در شهرک شهید حیدری با 200 میلیارد تومان اعتبار و پروژه سد گرین نیز در ردیف اعتبارات ملی قرار گرفتند که با توجه به شرایط فعلی کشور همه این‌ها کارهای مهم و بی‌بدلیلی در تاریخ نهاوند است.

بهرام‌نیا اظهار داشت: از مدیرکل راه و شهرسازی استان و سایر مسئولان تقاضا داریم که دو پروژه محور نهاوند_ آورزمان و محور نهاوند_ سه راهی کنگاور را هر چه سریعتر عملیاتی کنند چون فصل کاری در استان همدان پنج ماه است و در این فرصت بسیار محدود کار باید در چند جبهه انجام شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته چند بار با وزیر راه و شهرسازی ملاقات داشتیم و دو میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای پروژه محور نهاوند_آورزمان گرفتیم و امسال نیز در هفته دولت هشت کیلومتر از این محور زیر بار ترافیک می‌رود.

بهرام‌نیا افزود: مشکل اصلی ما در محور نهاوند_آورزمان وجود کوه در این محور است و ما به یک پیمانکار قوی برای کار در این محور نیاز داریم که بتواند دو برابر اعتبارات این پروژه در این محور کار کند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: زیرگذر شعبان نیز کارش تمام شده است و مدتی است که نمیه‌کاره به حال خودش رها شده است و فقط به آسفالت نیاز دارد که تقاضا داریم راه و شهرسازی این پروژه را هرچه سریعتر تعیین تکلیف کند.

وی بیان کرد: همچنین از راه و شهرسازی تقاضا داریم که پیمانکار پروژه نهاوند_ سه راهی کنگاور را هرچه سریعتر تعیین و عملیات اجرایی این پروژه را آغاز کند زیرا همه این پروژه‌ها از مطالبات به‌‌حق مردم شهرستان نهاوند است.

بهرام‌نیا افزود: علاوه بر این پروژه‌ها امسال 17 کیلومتر از محور نهاوند_گیان تعریض می‌شود و همچنین 10 کیلومتر راه روستایی متفاوت در شهرستان اجرایی می‌شود.

امسال اعتبارات خوبی برای پروژه‌های مهم نهاوند جذب شده است

معاون عمرانی استانداری همدان گفت: خوشبختانه امسال با تلاش و خرد جمعی اعتبارات خوبی برای پروژه‌های نهاوند جذب شده است که با توجه به شرایط فعلی دولت جذب این اعتبارات کار بسیار بزرگی در نهاوند است.

عراقی اظهار داشت: با تلاش نماینده و سایر مسئولان چهار پروژه عمرانی در نهاوند در ردیف اعتبارات ملی قرار گرفت که پروژه محور نهاوند_آورزمان از مهمترین این پروژه‌هاست چون با وجود این محور حادثه‌خیز جان مردم شهرستان در خطر است.

وی تصریح کرد: ساماندهی محور حادثه‌خیز نهاوند_ آورزمان از مطالبات مردم نهاوند است و ما هم پای کار هستیم که با ساماندهی این محور کمترین تلفات جانی و مالی را در این محور داشته باشیم.

عراقی افزود: ساماندهی هشت کیلومتر باقیمانده در این محور کار بسیار سختی است چون این هشت کیلومتر در در درون دهستان قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: خوشبختانه امسال اعتبار بسیار خوبی برای این محور در نظر گرفته شده است و امسال با قوت کار در این محور آغاز خواهد شد.
معاون عمرانی استانداری همدان بیان کرد: در حال حاضر همدلی و وحدت خوبی بین مسئولین شهرستان ایجاد شده است که این اتحاد می‌تواند زمینه‌ساز آغاز و اجرای پروژه‌های عمرانی و توسعه در سطح شهرستان باشد.

او اضافه کرد: اکنون که پروژه محور حادثه‌خیز نهاوند_ آورزمان جزء اعتبارات ملی قرار گرفته و اعتبارات خوبی برای این پروژه در نظر گرفته شده است با توجه به این‌که فصل کاری در استان همدان و شهرستان محدود است مسئولان مربوطه هرچه سریعتر پیمانکار این پروژه را تعیین و عملیات اجرایی آن را آغاز کنند و این‌بار وعده مسئولان در خصوص ساماندهی این محور به عنوان یکی از مطالبات مهم مردم نهاوند محقق شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.