| کد خبر: 167487 |

یک فعال بحش حمل‌ونقل جاده‌ای مطرح کرد:

◄ پیشنهاد تشکیل شرکت‌های تعاونی حمل‌ونقل خود راننده

یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا پیشنهاد داد شرکت‌های تعاونی حمل‌ونقل خود راننده برای حل مشکلات موجود در این صنف تشکیل شود.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا پیشنهاد داد شرکت‌های تعاونی حمل‌ونقل خود راننده برای حل مشکلات موجود در این صنف تشکیل شود.

به گزارش تین‌نیوز، این فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای در پیامی که در شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های تلگرامی مرتبط با رانندگان و کامیونداران منتشر کرد، گفت: در کشورهای پیشرفته حمل‌ونقل را شرکت‌ها انجام می‌دهند شرکت‌هایی که با سرمایه‌گذاری یک یا چند نفر تاسیس شده و نرخ حمل‌ونقل را براساس فاکتورهایی انتخاب می‌کنند که هم سود سرمایه و هم خود سرمایه بازگشت داده شود.

 وی اظهار کرد: در گذشته شرکت‌هایی از این قبیل در ایران شروع به‌کار کردند که بعد از انقلاب به دلایلی ازجمله وابستگی به رژیم سابق و یا مسایل دیگر ازبین رفتند و مصادره شدند.

این فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای تاکید کرد: بعد از انقلاب شرکت‌هایی مانند آبادان سوسنگرد و خرمشهر و بازرگان به‌وجود آمدند که به علت تورم و مشکلات دیگر همگی خودروهای خود را واگذار کردند و به‌مانند شرکت‌های موجود فقط بار می‌گرفتند و کامیون‌های خود راننده بار آنها را حمل می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: پس از آن پایانه‌ها به‌وجود آمد و توزیع  بار را به‌عهده گرفت به طوری‌که بار را شرکت‌ها به ستاد اعلام بار می‌دادند و ستاد، بارها را توزیع  می‌کرد تا این‌که طرح‌ها وایده‌های جدیدی به عرصه حمل وارد شد که دست شرکت‌ها را به بهانه مدرنیزه کردن باز و باز تر می‌کرد.

وی افزود: مدرن کردن؛ سیستم درست کردن نیست، کامپیوتری کردن یا نوبت دهی مجازی نیست، مدرن کردن نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و به معنی اجازه فعالیت دادن به سرمایه‌گذار طبق قواعد و قوانین است.

 

 

 

 

این فعال بخش حمل‌ونقل با بیان‌ این‌که در حال حاضر هیچ شرکتی توان چنین سرمایه‌گذاری را ندارد، گفت:  وقت آن رسید ه است که یک شرکت یا چندین شرکت سهامی توسط همین کامیونداران تشکیل شود.

وی تاکید کرد: همچنین طرح تشکیل شرکت‌های تعاونی حمل‌و‌نقل خود راننده به‌شرط حذف هزینه‌های واسطه‌گری بسیار عالیست چون اگر تعاونی رانندگان هم بخواهد خودش تبدیل به باربری شود بازهم درگیر فساد می‌شود.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد طهماسوند 0 0

    بله بنده به عنوان راننده ترانزیت چند سال پیش پیشنهاد دادم تو قسمت نظر دهی سایت وزارت راه که جای جمع کردن خود مالکی و سبز شدن شرکتهای بی پایه و اساس حمل ونقل که جمع شدن و بعضا فعلا هستند، بیاید باتشکیل شرکتهای حمل ونقل خود مالکی یعنی هر چند راننده مثلا ۵۰ تا ۱۰۰ کامیون دار شرکتی تاسیس کنند و مدیریت ان را به دست بگیرند و خود به عنوان وزنه در مناقصات حمل کالا شرکت کنند و سیستم حمل ونقل ان را اجرا کنند و دیگر نیاز به پایانه و اعلام بار و دلال بار نیست هر شرکت خود مالکی میتواندبراساس قانون کالا را جابجا کند و دیگر نیاز به این همه هزینه و تولید شرکتهای جدید و با وامهای سنگین نبود که کار به اینجا برسد ‌. به حرحال ماهی را هر وقت از اب بگیرند تازه هست . فقط کافیه باور کنند که اگر دست خودمان باشد هم سواد کار را داریم و هم توانایش را نیاز به بیگانگان صندلی طلب داخلی هم نیست فقط باور کنند که ما میتوانیم