| کد خبر: 167476 |

◄ ایران هزینه احداث پل ریلی اترک را می‌پردازد

بنا بر مصوبه هیات وزیران هزینه احداث پل ریلی و تأسیسات مربوط مرزی بر روی رودخانه اترک به دولت ترکمنستان پرداخت خواهد شد.

تین نیوز

بنا بر مصوبه هیات وزیران هزینه احداث پل ریلی و تأسیسات مربوط مرزی بر روی رودخانه اترک به دولت ترکمنستان پرداخت خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز، هیئت‌وزیران این موضوع را در جلسه ۲/۳/۱۳۹۷ به پیشنهاد شماره ۰۲/۱۰۰/۲۲۱۱۴ مورخ ۳۰/۲/۱۳۹۷ وزارت راه و شهرسازی و به استناد اصل یک‌صد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد.

به گزارش ایلنا بر اساس مصوبه هیئت وزیران مبلغ دو میلیون و 242 هزار و هفت‌صد و هفده ممیز هفده (۱۷/۷۱۷ر۲۴۲ر۲) دلار جهت پرداخت حق‌السهم جمهوری اسلامی ایران بابت هزینه احداث پل ریلی و تأسیسات مربوط مرزی بر روی رودخانه اترک به دولت ترکمنستان از محل طرح عمرانی به شماره طبقه‌بندی (۱۳۰۳۰۱۵۰۲۹) با عنوان برقی کردن راه‌‌آهن گرمسار-گرگان- اینچه‌برون در اختیار وزارت راه و شهرسازی (شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران) قرار می‌گیرد تا با رعایت قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

چندی پیش نیز مازیار یزدانی، معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن از آغاز عملیات اجرایی پروژه برقی‌سازی مسیر گرمسار-اینچه‌برون خبر داده بود.

او گفته بود: این پروژه که در چند سال گذشته مراحل مطالعاتی و قراردادی خود را می‌گذراند با تأمین منابع مالی کشور روسیه و مشارکت بخش روسی-ایرانی انجام می‌شود که شامل برقی سازی ۴۹۵ کیلومتر مسیر به همراه تأمین ناوگان و اصلاح و ارتقاء خط و سازه‌های فنی و ساختمان‌ها و تأسیسات مصوبه برای انطباق با خط برقی است.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.