| کد خبر: 167461 |

یک فعال صنفی:

◄ محاسبه کرایه بر حسب تن-کیلومتر بهترین راه‌حل مشکلات بخش حمل‌ونقل است

درحالی‌که بر اساس خبرهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی امروز دومین جلسه کارگروه پیگیری مشکلات و مطالبات رانندگان و کامیونداران برگزار می‌شود، یک فعال صنفی محاسبه کرایه بر حسب تن-کیلومتر را تنها راه برون رفت از مشکلات بخش حمل‌ونقل در موضوع تخلفات مالی و اجحاف در حق رانندگان دانست.

تین نیوز

درحالی‌که بر اساس خبرهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی امروز دومین جلسه کارگروه پیگیری مشکلات و مطالبات رانندگان و کامیونداران برگزار می‌شود، یک فعال صنفی محاسبه کرایه بر حسب تن-کیلومتر را تنها راه برون رفت از مشکلات بخش حمل‌ونقل در موضوع تخلفات مالی و اجحاف در حق رانندگان دانست.

به گزارش تین‌نیوز، دبیر انجمن صنفی تانکرداران اصفهان در شبکه‌های اجتماعی، با بیان این مطلب نوشت: تن- کیلومتر معیاری است که با در نظر گرفتن تمامی پارامترهای دخیل (استهلاک لاستیک، روغن، گازوئیل، بیمه، سود سرمایه و...) در جابجایی یک کالا از نقطه‌ای به نقطه دیگر  حق و حقوق راننده و مالک را مشخص می‌کند.

نوید خیرمند با بیان این‌که با این معیار هیچ شرکت حمل‌ونقل و یا صاحب کالایی نمی‌تواند از حقوق راننده در جهت منافع خود برداشت کند، اظهار کرد: باید توجه داشت افزایش درصدی کرایه حمل، دوای درد نیست و با فشار بیشتر جهت افزایش کرایهدر پایانه‌ها، راه رسیدن به قانون تن کیلومتر سخت‌تر می‌شود. 

وی افزود: تن-کیلومتر به معنی ساده‌تر یعنی کرایه رفت و برگشت در یک مسیر یکسان است. به‌طور مثال اگر کرایه بندرعباس به تهران ۲ میلیون و 800 هزار تومان به ازای ۲۲ تن بار است، کرایه تهران به بندرعباس نیز با همین مقدار بار باید 2 میلیون و 800 هزار تومان باشد مانند اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و...

خیرمند تاکید کرد: محاسبه نرخ کرایه بر اساس تن-کیلومتر راه سواستفاده صاحبان کالا و شرکت‌های حمل‌ونقل از رانندگان را مسدود خواهد کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.