| کد خبر: 167402 |

◄ جاده ایلام-مهران در اربعین امسال شرایط بهتری دارد؟

جاده ارتباطی ایلام-مهران چند سالی است که در حال بهسازی است اما متأسفانه بازهم کار تعریض جاده تمام نشده است.

تین نیوز

جاده ارتباطی ایلام-مهران چند سالی است که در حال بهسازی است اما متأسفانه باز هم کار تعریض جاده تمام نشده است.

به گزارش تین‌نیوز، جاده ارتباطی ایلام-مهران به طول 120 کیلومتر به‌عنوان مسیر اصلی تردد زائران در اربعین به دلیل شرایط نامناسب مسیری پرحادثه است.

در حال حاضر 85 کیلومتر از این مسیر چهاربانده شده است اما ادامه این روند به دلیل کمبود اعتبارات، مشکلات توپوگرافی زمین و از این قبیل کند پیش می‌رود.

سید کمال‌الدین میر جعفریان مدیرکل راه و شهرسازی ایلام در این‌باره گفت: پروژه چهار خطه کردن جاده ایلام - مهران با توجه به افزایش تردد خودروها از این مسیر و حرکت کاروان‌های عتبات عالیات به یک پروژه ملی تبدیل‌شده و با سرعت در حال اجراست.

او گفت: تونل دوم راه کربلا به طول ۷۵۰ متر به‌صورت موازی با تونل قبلی در راستای چهار خطه شدن محور ایلام- مهران (محور اربعین) با پیشرفت مناسب در حال حفاری است.

میرجعفریان تأکید کرد: از سمت شهرستان مهران تاکنون ۹۰ متر از این تونل حفاری‌شده و عملیات حفاری از سمت ایلام نیز آغازشده است و احتمالاً تا ۵ ماه آینده حفاری این تونل پایان یابد و در ادامه کف برداری و لاینینگ انجام  خواهد شد.

او به چهار خطه شدن 85 کیلومتر از این مسیر اشاره کرد و گفت: ۳۵ کیلومتر از این مسیر باقی‌مانده که در ۳ قطعه از مهدی‌آباد تا ماربره با ۳۰ درصد پیشرفت، از ماربره تا جندالله ۴۵ درصد و قطعه سوم که شامل ۸ کیلومتر بهسازی است نیز با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی توسط قرارگاه خاتم انبیاء انجام می‌شود.

احمد کرمی معاون عمرانی استانداری ایلام گفت: قطعه اول راه‌سازی چهارخطه ایلام- صالح‌آباد با حدود ۱۱ کیلومتر طول در حال اجرا است و طبق زمان‌بندی‌های صورت گرفته، بخش زیادی از این قطعه تا پیش از اربعین امسال زیر بار ترافیک می‌رود.

او از افتتاح تونل دوم کربلا تا قبل از اربعین اظهار امیدواری کرد و گفت: مجموع طول تونل دوم کربلا ۹۰۰ متر خواهد بود، با تلاش‌های پیمانکار این پروژه، روزانه بیش از ۶ متر از تونل حفاری می‌شود.

کرمی گفت: هم‌اکنون راه‌های دسترسی به تونل اصلی به اتمام رسیده اما  وضعیت توپوگرافی و جنس سنگ‌های این منطقه موجب کندی فعالیت‌های عمرانی در این مسیر شده است.

علیرضا قاسمی ، مدیر حمل‌ونقل جاده‌ای مهران گفت: عمده مشکل  برای اجرای پروژه‌ها در موعد مقرر بحث تأمین و تخصیص به‌موقع اعتبارات استانی و ملی است.

او گفت: ایمن‌سازی تقاطع‌ها، تعریض و بهسازی و احیا روکش آسفالت محورها جز ۱۰ طرح  در سال ۹۷ است که در دست اجرا داریم اما در صورت عدم اجرای طرح جامع و تخصیص پیدا نکردن به‌موقع اعتبارات  باید همچنان شاهد وقوع تصادفات در محور مهران باشیم.

سرهنگ رضا همتی زاده، رئیس پلیس‌راه استان ایلام نیز گفت: مسیر ارتباطی ایلام به مهران ۱۵ درصد تصادفات منجر به فوت و جرح را به خود اختصاص داده است.

به گزارش مهر، او گفت: جاده «ماربره» به‌عنوان جایگزین مسیر ایلام-مهران، کم‌عرض و دارای پرتگاه خطرناکی است، همچنین ایمنی لازم برای این حجم ترافیک را ندارد و از هم‌وطنان تقاضا می‌شود در طول مسیر رعایت سرعت مطمئنه را داشته باشند و از سبقت غیرمجاز پرهیز کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.