| کد خبر: 167384 |

یک کارشناس صنعت هوایی تاکید کرد

◄ حفظ «عرضه و تقاضا» مهمترین استراتژی صنعت هوایی در دوران تحریم

یک کارشناس صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور عنوان کرد:صنعت هوایی ایران همواره دچار نوسانات گوناگون بوده است و متأسفانه از این نوسانات تاکنون تنها یازده هواپیمای نو نصیب ایران شده است، که مدیران و برنامه ریزان بایستی با پیش‌بینی این نوسانات، بهترین راه‌حل را ارائه داده تا همواره بین عرضه و تقاضا، تعادلی بر هم نخوردنی تشکیل شود.

تین نیوز

یک کارشناس صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور عنوان کرد:صنعت هوایی ایران همواره دچار نوسانات گوناگون بوده است و متأسفانه از این نوسانات تاکنون تنها یازده هواپیمای نو نصیب ایران شده است، که مدیران و برنامه ریزان بایستی با پیش‌بینی این نوسانات، بهترین راه‌حل را ارائه داده تا همواره بین عرضه و تقاضا، تعادلی بر هم نخوردنی تشکیل شود.

فراز شیخ حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز در خصوص آنچه بایست صنعت هوایی کشور بعد از تحریم مجدد به دنبال آن باشد، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین راهکارهای شرکت‌های  هواپیمایی در دوران تحریم خرید هواپیماهای با سن کم است در همین راستا شرکت‌های بزرگ لیزینگ در سراسر جهان وجود دارند که انواع و اقسام هواپیماهای مرغوب را اجاره می‌دهند.

وی می‌افزاید: به نظر می‌رسد بهترین کار، اجاره هواپیماهای دست‌دوم با سیکل پروازی کم و یا خرید هواپیماهای نسبتاً نو است از همین رو  این هواپیماها می‌توانند از انواع کارخانه‌های شرقی و غربی باشند و ابعاد آن‌ها نیز می‌تواند متفاوت باشد.

شیخ ‌حسنی با تأکید بر اینکه صنعت هواپیمایی ایران در حال حاضر با تقاضای بسیار زیادی مواجه است اما به دلیل کمبود شدید ناوگان، نمی‌توان به این تقاضا پاسخ داد، گفت: صنعت هواپیمایی ایران برای برخی مسیرهای هوایی داخلی خود نیز نیاز به هواپیمای بزرگ دارد. مسیرهایی همچون تهران -مشهد – تهران و یا تهران – کیش - تهران، برای پاسخگویی به حجم زیاد تقاضا، نیازمند هواپیماهای متوسط پیکر و حتی پهن‌پیکر هستند و اکنون‌که این امکان وجود ندارد.

این کارشناس حمل‌ونقل معتقد است؛ بسیاری از مشکلات مربوط به قیمت‌گذاری این مسیرها خصوصاً در تعطیلات ایام پیک سفر به‌خوبی و به‌وضوح قابل‌مشاهده است و از طرفی دیگر برای پایدار ماندن پروازها در فرودگاه‌های محلی، نیاز به هواپیماهای منطقه‌ای و کوچک پیکر حس می‌گردد. این نوع هواپیماها می‌توانند تا سال‌ها، پروازهایی ایمن و مستمر برای عموم انجام دهند.

او می‌گوید: صنعت هوایی ایران همواره دچار نوسانات گوناگون بوده است و متأسفانه از این نوسانات تاکنون تنها یازده هواپیمای نو نصیب ایران شده است، که مدیران و برنامه ریزان بایستی با پیش‌بینی این نوسانات، بهترین راه‌حل را ارائه داده تا همواره بین عرضه و تقاضا، تعادلی بر هم نخوردنی تشکیل شود.

شیخ حسنی در خصوص هواپیمای روسی که گزینه پیش روی شرکت‌های هواپیمایی برای خرید هواپیمای نو است، توضیح می‌دهد: هواپیمای معروف و پرحاشیه سوخو 100 نیز، پروژه‌ای موفقیت‌آمیز بوده است. برای این هواپیما 418 سفارش ثبت‌شده است و 136 فروندهم تحویل مشتریان شده است. این هواپیما از لحظه رونمایی تاکنون دومرتبه دچار حادثه مرگبار شده است که در طول دوره 10 ساله رونمایی تا بهره‌برداری، آمار نسبتاً خوبی است.

او در ادامه عنوان کرد: اما جدیدترین هواپیمای روسیه، ایرکوت 21 است که تحویل آن به مشتریان از سال 2020 آغاز خواهد شد و تاکنون 205 فروند سفارش برای آن ثبت گردیده است. این هواپیما هم‌اکنون تست‌های زمینی و هوایی را پشت سر می‌گذارد و امیدوار است به‌زودی سفارش‌های بیشتری را دریافت کند بنابراین شایعاتی که گاها نشان‌دهنده بی‌کیفیتی و زمین‌گیری هواپیماهای روسی و چینی گاها مشاهده می‌شود چندان درست نیست و اکثر این هواپیماها، به‌خوبی عملیاتی هستند و در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی جهان، در حال بهره‌برداری هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.