| کد خبر: 167345 |

◄ خودروسازان در حال استانداردسازی محصولات‌اند؟

درحالی‌که خودروسازان تا پایان آذرماه فرصت دارند تا استانداردهای 85گانه را به‌طور کامل رعایت کنند، عده‌ای به بهانه خروج آمریکا از برجام و تحریم صنعت خودرو، خواستار تعلیق اجرای این استانداردها هستند.

تین نیوز

درحالی‌که خودروسازان تا پایان آذرماه فرصت دارند تا استانداردهای 85گانه را به‌طور کامل رعایت کنند، عده‌ای به بهانه خروج آمریکا از برجام و تحریم صنعت خودرو، خواستار تعلیق اجرای این استانداردها هستند.

تمام این تلاش‌ها در حالی است که نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد بارها تأکید کرده که هیچ تأخیری در اجرای استانداردهای خودرویی ایجاد نخواهد شد.

وحید مرندی‌مقدم، سرپرست معاونت نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران تصریح کرد: اجرای استانداردهای خودرویی باقوت و مطابق برنامه زمان‌بندی اجرا می‌شود و تاکنون برای تغییر در برنامه‌ها هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

مرندی‌مقدم یادآوری کرد: با وجود همه مشکلات پیش‌آمده و احتمال خروج برخی خودروسازان اروپایی از بازار کشور، خودروسازان داخلی در حال اجرای برنامه‌های استانداردسازی‌اند؛ تا جایی که مسئولان شرکت سایپا-سیتروئن مدعی شده‌اند یک خودرو تولید این شرکت توانسته است همه استانداردهای یادشده را پاس کند.

چندی پیش محسن جهرودی، مدیرعامل سایپا اعلام کرده بود برای نخستین بار خودرو «سی 3» تولید شرکت مشترک سایپا- سیتروئن کاشان قادر به‌پاس کردن استانداردهای 85 گانه خودرویی شده است.

او ادامه داده بود: خودروهای تولید داخل «کوئیک» و «ساینا» اتوماتیک نیز استانداردهای قانونی 85 گانه را پاس می‌کنند.

یک مدل اتوبوس، وانت و سواری در نوبت پاس کردن استانداردها

سرپرست معاونت نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: با تلاش خودروسازان، اکنون یک مدل اتوبوس، وانت و سواری نیز در حال پاس کردن استانداردهای 85 گانه‌اند که پس از قطعی شدن، نام این خودروها اعلام می‌شود.

چندی پیش «نیره پیروزبخت» رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، تصریح کرده بود: آنچه برای این سازمان ارزش و اهمیت دارد، حفظ جان و سلامت مردم است و به همین دلیل استانداردهای 85 گانه خودرو تعدیل نمی‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، با اجرای مرحله نخست استانداردهای جدید اجباری خودرو از اول دی‌ماه 1396، تولید و واردات برخی خودروهای غیراستاندارد از دستورکار خودروسازان خارج شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.