| کد خبر: 16733 |

اقتصاد ایران به ثبات رسیده است

تین نیوز | رئیس اداره خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین المللی پول گفت: اقتصاد ایران دوره سخت را پشت سر گذاشته و به دوره ثبات اقتصادی رسیده است.
 
مسعود احمد با بیان این مطلب افزود: صندوق بین المللی پول مجموعه از 188 کشوری است که ایران یکی از اعضای مهم آن محسوب می شود که اخیرا گزارشی از وضع اقتصادی ایران تدوین و در مجمع عمومی صندوق بین المللی پول بحث شده است.
وی گفت: گزارش روی وب سایت صندوق بین المللی پول منتشر شده است.
مسعود احمد افزود : بیشتر سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی این گزارش را می خوانند و می توانند دیدگاه بهتری به اقتصاد ایران داشته باشند و می توانند با چالش هایی که ایران با آن مواجه است ، آشنا شوند.
وی گفت : فعالان و سرمایه گذاران می توانند درباره موفقیت های اقتصادی ایران یک نگاه هم به دست آورند. مسعود احمد افزود : محدودیت های تجاری که اعمال شده بود تبعاتی برای اقتصاد ایران و تجارت داشته است و هر محدودیتی باعث کندی فعالیت های تجاری و اقتصادی خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه تحریم ها تاثیری بر اقتصاد ایران داشته است ، گفت: در گزارش اخیر صندوق بین المللی پول به تاثیر این تحریم ها اشاره شده است.
نماینده صندوق بین المللی پول اظهار داشت : هر چند این محدودیت ها مشکلاتی برای اقتصاد ایران بوجود آورده اما عوامل دیگری نیز باعث کندی رشد اقتصاد ایران تا سال 2011 شده است.
مسعود احمد گفت: ترکیبی از عوامل باعث نوعی انقباض در اقتصاد ایران شده است که اخیرا با کم شدن محدودیت ها و سیاست های دولت جدید نوعی تغییر رویه را شاهد هستیم.
وی به پیشرفت های اقتصادی ایران با توجه به سیاست های اخیر دولت اشاره کرد و افزود : کمتر شدن محدودیت ها و چشم انداز پیش روی اقتصاد ایران این تصویر را به ما می دهد که ایران می تواند از پناسیل بالقوه اقتصادی خود دفاع کند.
وی گفت: اقتصاد ایران برای یک مدت خیلی طولانی اقتصاد قوی بوده و تنوع خیلی خوبی در آن وجود داشته است.
مسعود احمد به تنوع زیاد در اقتصاد ایران اشاره کرد و گفت: رویکرد سیاست های دولت جدید هم تثبیت اقتصادی ، کاهش تورم و بهبود فضای کسب و کار با حضور بخش خصوصی و کاهش وابستگی به نفت و اقتصاد بازار است.
وی افزود: نیاز است که نوعی آزاد سازی قیمت و یکسان سازی نرخ ارز در ایران صورت گیرد. مسعود احمد گفت: برای بهبود وضع اقتصادی ایران نیاز است از همکاری بخش های بین المللی ارتباطات و شبکه های جاری استفاده شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.