| کد خبر: 16727 |

تجهیز بزرگترین ناوگان مسافرت دریایی کشور به شناورهای پیشرفته

تین نیوز | مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از اقدامات صورت گرفته به منظور نوسازی بزرگترین ناوگان مسافرت های دریایی کشور با حمایت مالی از تعاونی های سرمایه گذار برای ساخت و خرید چندین شناور جدید ساخت داخل خبر داد.
 
به گزارش تین نیوز ازروابط عمومی سازمان بنادر و دریانوری ابراهیم ایدنی که در مراسم بهره برداری از دو فروند شناور جدید مسافری کلاس کاتاماران موسوم به "آذرخش" در جزیره قشم سخن می گفت، اظهار کرد: به دلیل سهم بیش از 95 درصدی هرمزگان در انجام سفرهای دریایی کشور، از این استان به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران زمین یاد می شود.
 
وی با اشاره به برخورداری هرمزگان از 14 جزیره زیبا و دو هزار و 238 کیلومتر نوار ساحلی، اضافه کرد: روزانه بیش از 50 هزار مسافر از 10 بندر مسافری هرمزگان به جزایر قشم، کیش و هرمز سفر می کنند.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اعلام اینکه نوسازی ناوگان مسافرت های دریایی با ساخت و خریداری شناورهای جدید از جمله اولویت های این اداره کل محسوب می شود، توضیحاتی در خصوص ویژگی ها و مشخصات فنی دو شناور مورد بهره برداری ارایه کرد.
 
وی با بیان این مطلب که برای ساخت این دو شناور بیش از یک میلیون و520 هزار دلار هزینه شده است، اضافه کرد: ظرفیت هرکدام از این شناورها که در کارخانه کشتی سازی مدکندالوی قشم ساخته شده اند، 60 صندلی است که در مسیر بندرعباس به قشم و هرمز تردد خواهند کرد و زمان تردد در این مسیرها را از یک ساعت به 45 دقیقه کاهش خواهند داد.
 
وی با اعلام اینکه ساخت این شناورها در داخل کشور صرفه جویی 250 هزار دلاری دارد، در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ارائه 10 درصدی سهم آورده، اعطای 90 درصد وام بانکی و با پرداخت آن به صورت اقساط را از جمله مزایایی است که از طریق بانک توسعه تعاون برای تعاونی های سرمایه گذار در نظر گرفته شده است.
 
به گفته ایدنی، با الحاق این دو شناور به ناوگان مسافری دریایی هرمزگان، تعداد شناورهای فعال در مسیرهای دریایی مرکز استان به 34 شناور و ظرفیت صندلی ها به 3 هزار و 704 نفر افزایش خواهد یافت.
 
وی ساخت 4 فروند شناور مسافری جدید هر کدام به ظرفیت 135 صندلی را به عنوان برنامه های آتی استان در زمینه تقویت بخش زیرساخت های مسافری دانست و افزود: علاوه بر این، دو فروند شناور دیگر نیز در دست ساخت است که تا مهرماه سال جاری از طریق تعاونی های شناورداران به ناوگان دریایی هرمزگان افزوده می شود.
 
لازم به ذکر است، در مراسم بهره برداری از دو فروند شناور جدید مسافری در جزیره قشم، علی جهاندیده عضو هیأت عامل و معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی،ابراهیم ایدنی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مدیرعامل بانک توسعه و تعاون کشور، مدیرعامل شرکت سازنده این شناورها (مدکندالو) و  جمعی از مسئولین و مدیران حوزه دریایی و بندری حضور داشتند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.