| کد خبر: 167242 |

◄ احتمال لغو پروازهای حج فرودگاه زنجان قوت گرفت

با توجه به این‌که شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» اعتقاد دارد فرودگاه زنجان ایستگاه پروازی این شرکت نیست و تجهیزات ندارند؛ به همین علت تقاضای مبلغ اضافه‌تری از شرکت هواپیمایی عربستان سعودی برای انجام پروازهای حج در فرودگاه زنجان کرده‌ است.

تین نیوز

روز گذشته خبری  مبنی بر درخواست «هما» برای ارائه خدمات پشتیبانی به هواپیماهای حج تمتع (خدمات هندلینگ) در فرودگاه زنجان در قبال مبلغ 40 هزار دلار منتشر شد که همین مسئله باعث شده که شرکت سعودی پرداخت این مبلغ را نپذیرد و این موضوع مشکلاتی را برای پروازهای حجاج استان زنجان به وجود خواهد آورد.

محمد قاسمی مدیر فرودگاه زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز در خصوص خبرهایی مبنی بر امکان لغو پروازهای حج در فرودگاه زنجان، توضیح داد: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» قرار است هندلینگ پروازهای شرکت سعودی را در فرودگاه‌های کشور در زمان حج انجام بدهد.

وی در ادامه مطلب فوق افزود: با توجه به این‌که شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» اعتقاد دارد فرودگاه زنجان ایستگاه پروازی این شرکت نیست و تجهیزات ندارند؛ به همین علت تقاضای مبلغ اضافه‌تری از شرکت هواپیمایی عربستان سعودی برای انجام پروازهای حج در فرودگاه زنجان کرده‌ است.

مدیر فرودگاه زنجان با بیان اینکه این موضوع توسط مسئولان استانی و فرودگاه زنجان در حال پیگیری است، عنوان کرد: به‌ احتمال‌ زیاد این مشکل حل خواهد شد و پروازهای حج از همین فرودگاه انجام خواهد شد.

 قاسمی با بیان اینکه این مطالبه ایران‌ایر تا حدودی نامعقول است، خاطرنشان کرد: به اعتقاد بنده زمانی که هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قبول کرده است که خدمات هندلینگ شرکت سعودی را انجام بدهد بایستی خوب و بد را هم قبول کند نه اینکه اگر در فرودگاهی خدمات تا حدودی هزینه‌برتر است خدمات هندلینگ را ارائه ندهد.

وی در خصوص آمار حجاج استان زنجان نیز گفت: تاکنون  هنوز آمار دقیقی به ما اعلام‌نشده است اما آن گونه که مسئولان حج و زیارت استانی اعلام کرده‌اند حدوداً هزار و 600 حاجی برای سفر در استان برنامه‌ریزی‌شده است اما آماری که ستاد ما از حج و زیارت استان تهران اعلام کرده است حدود هزار و 500 نفر هستند، ما در نهایت منتظر آمار قطعی هستیم.

مدیر فرودگاه زنجان گفت: به‌ احتمال‌ زیاد حدود 6 پرواز رفت و 6 پرواز برگشت در پروازهای حج از این فرودگاه داشته باشیم.

مدیر حج و زیارت استان زنجان اعلام کرده است در صورتی‌که امتیاز ایستگاه پروازی حج از این استان لغو شود، بازپس‌گیری این امتیاز بسیار دشوار بوده و دیگر اعزام برای حج عمره هم از این فرودگاه نخواهد بود این در حالی است که حج و زیارت استان زنجان اعلام کرده حاضر است هزینه جابه‌جایی موقت تجهیزات هندلینگ را که حدود 5 میلیون تومان است تقبل کند، اما ایران‌ایر با این پیشنهاد مخالف است.

به گزارش تین‌نیوز، در صورت نپذیرفتن شرکت سعودی برای پرداخت هزینه هندلینگ در فرودگاه زنجان بایستی حجاج این استان از طریق فرودگاه تهران و یا تبریز اعزام شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.