| کد خبر: 167215 |

از سوی یک عضو هیات مدیره ارائه شد:

◄ پیشنهاد تشکیل کارگروهی برای حل مشکلات صندوق پس‌انداز کارکنان راه‌آهن

در شرایط فعلی بهتر است کسانی‌که کارکنان راه‌آهن آنها را به‌عنوان نمایندگان خود تعیین کرده‌اند با راه‌آهن جلسه بگذارند تا یک کارگروه مشترک از این کارکنان و مسئولان راه‌آهن برای حل مساله ایجاد شود. چراکه برخی از این دوستان بر مبنای اطلاعات نادرست تحلیل و قضاوت می‌کنند.

تین نیوز

پایگاه خبری-تحلیلی تین‌نیوز بر اساس رسالت حرفه‌ای خود سلسله گزارش‌ها و گفت‌وگوهایی را با موسسان و هیات مدیره و اعضای مجمع صندوق پس‌انداز کارکنان راه‌آهن، به‌منظور بررسی چالش‌ها و مسائل پیش روی کارکنان راه‌آهن که ذی‌حسابان صندوق هستند، منتشر می‌کند که هدف از انتشار آنها بررسی رسالت کاری موسسه صندوق پس‌انداز کارکنان راه‌آهن است.

به گزارش تین‌نیوز، این صندوق که به‌منظور رفع نیازهای ضروری کارکنان و همچنین به‌کارگیری منابع صندوق در جهت کسب درآمد بیشتر برای ایجاد پشتوانه رفاه- در زمان حال و آینده- کارکنان راه‌آهن تأسیس شده است، توسط اعضای آن محلی برای شک و تردید شده است.

سبحان نظری عضو هیات مدیره صندوق پس‌انداز کارکنان راه‌آهن و مدیرعامل شرکت ترکیب حمل‌ونقل که از شرکت‌های متبوع صندوق است، درباره اینکه آیا تصمیمات مهم صندوق توسط چه کسانی گرفته می‌شود و آیا مجمع بر همه مراحل کار این موسسه نظارت می‌کند، گفت: گزارش‌های سال مالی، تعیین نرخ سود و اتخاذ تصمیم‌های جدید و سرمایه‌گذاری‌های جدید باید از زیر نظر هیات مدیره راه‌آهن رد شود یا خیر نیز اظهارنظر کرد و گفت: صندوق، متشکل از برخی شرکت‌های تابعه است که مجمع این شرکت‌ها، صندوق و مجمع صندوق نیز راه‌آهن است. قاعدتاً هرکس به‌عنوان مدیرعامل یک شرکت منصوب شود دامنه اختیاراتی دارد و باید بتواند به آن اختیارات هم عمل کند. بنابراین در موارد ریزتر مثل اینکه هرکدام از شرکت‌های متبوع صندوق پس‌انداز باید با چه کسانی قرارداد همکاری ببندد در اختیار شرکت و خود صندوق است اما در مواردی مثل اینکه یکی از این شرکت‌ها تبدیل به سهامی عام شود و یا اینکه آیا می‌تواند برای خرید واگن هزینه چندمیلیاردی بپردازد، باید با هیات مدیره راه‌آهن مذاکره کند.

سبحان نظری درباره راه‌حل عبور از این بحران پیش آمده نیز گفت: در شرایط فعلی پیشنهاد من این است که کسانی‌که کارکنان راه‌آهن آنها را به‌عنوان نمایندگان خود تعیین کرده‌اند با راه‌آهن جلسه بگذارند تا یک کارگروه مشترک از کارکنان و مسئولان راه‌آهن برای حل مساله ایجاد شود. چراکه برخی از این دوستان بر مبنای اطلاعات نادرست تحلیل و قضاوت می‌کنند. وظیفه این کارگروه هم باید شفاف‌سازی و تصحیح این اطلاعات نادرست برمبنای اطلاعات درست باشد. ضمن اینکه باید با همکاری و مشارکت این عزیزان راه‌حل‌ها و ایده‌های جدید نیز مطرح شود و روی این اطلاعات و ایده‌ها کار شود.

عضو هیات مدیره صندوق پس‌انداز کارکنان راه‌آهن، وظیفه دیگر این کارگروه را بررسی سطح خدمات رفاهی ارائه شده به کارکنان دانست و افزود: راه‌آهن ظرفیت بالایی برای انجام کار رفاهی دارد. یکی از مأموریت‌های ما در صندوق ارائه خدمات رفاهی به پرسنل است و ممکن است تعریف بنده از خدمات رفاهی، به‌عنوان‌مثال امکان سفر رفاهی برای کارکنان باشد اما نظر خود کارکنان چیز دیگری باشد. بنابراین می‌توان برای شفاف‌سازی و ایده‌پروری روی این کارگروه حساب باز کرد.

نظری افزود: بنابراین، بنده معتقدم که فضای مجازی بستر خوبی برای تحلیل نیست و باید در فضای جدی‌تری این موارد مطرح و پیگیری شوند. هرچند بنده به همکاران محترم راه‌آهن با این سطح فشارهای اقتصادی که در کشور وجود دارد، حق می‌دهم و ما از این افراد به دلیل خدمت صادقانه‌شان قدردان هم هستیم اما اسم صندوق ما، صندوق پس‌انداز است که در آن کارکنان مبالغی را برای روز مبادا سرمایه‌گذاری می‌کنند.

نظری درباره تجربه دیگر کشورها در این زمینه نیز گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا هم صندوق‌های پس‌انداز برای کارکنان شرکتی خاص وجود دارد و فلسفه درستی پشت این کار است. ضمن اینکه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران هم هرگز قرار نیست منحل شود و همیشه هم صندوق پس‌اندازی برای کارکنان خود خواهد داشت و قطعا قرار نیست اموال مربوط به آن را بین کارکنان راه‌آهن تقسیم کند و برای آیندگان چیزی باقی نگذارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.