| کد خبر: 167061 |

◄ نتایج اجلاس شصت و هشتم شورای حمل و نقل ریلی کشورهای CIS

برگزاری شصت و هشتمین اجلاس شورای حمل‌ونقل ریلی کشورهای مشترک‌المنافع (28-27 اردیبهشت‌ماه 1397، بیشکک قرقیزستان) برگزار شد.

تین نیوز

شصت و هشتمین اجلاس شورای حمل‌ونقل ریلی کشورهای مشترک‌المنافع  28-27 اردیبهشت‌ماه 1397 با حضور روسای راه‌آهن‌ها و مدیران ارشد راه‌آهن‌های عضو این شورا در شهر بیشکک قرقیزستان  و به میزبانی راه‌آهن این کشور برگزار شد.

در این اجلاس مسائلی همچون اقدامات و عملکرد راه‌آهن‌های عضو در حوزه بار و مسافر در سال  2017 و سه‌ماهه اول 2018 به‌ویژه در حوزه ترافیک بین‌المللی، وضعیت تسویه‌حساب‌ها بین راه‌آهن‌های عضو در سال 2017 ، سیاست‌های تعرفه‌ای در حمل‌ونقل ریلی کشورهای مستقل مشترک‌المنافع و نیز هزینه‌ها و بودجه شورا برای فعالیت‌های این سازمان موردبحث و بررسی قرار گرفت. آمارهای ارائه‌شده از عملکرد ریلی کشورهای  مشترک‌المنافع ( CIS) در این اجلاس نشان از اهمیت و جایگاه  بالای راه‌آهن در اقتصاد این کشورها و افزایش سهم راه‌آهن در حمل بار داشت.

آمارها نشانگر آن بودند که میزان حمل، هم به‌صورت واگن و هم حمل کانتینری با ریل در سه‌ماهه اول 2018 نسبت به مدت مشابه در 2017 رشد داشته است به گونه ای‌که در این مدت 493.1 میلیون تن بار در این کشورها حمل شده است که 12.7 میلیون تن بیشتر از 2017 (6/2%+)  بوده و حمل با کانتینر نیز به میزان 6/12%  نسبت به مدت مشابه در سال 2017 رشد داشته است.

«اخذ مجوز تردد واگن‌های باری ایرانی در شبکه ریلی کشورهای CIS و روسیه» و «اتصال مجموعه نرم‌افزاری راه‌آهن ج.ا. ایران به سیستم مکانیزه برنامه ماهانه حمل بار کشورهای آسیای میانه و روسیه  (موسوم به  MESPLAN) AS) ازجمله موضوعات مهم و مرتبط با راه‌آهن ج.ا.ایران هستند که آخرین وضعیت موضوعات فوق و اقدامات آتی برای عملیاتی شدن آن‌ها در این اجلاس مطرح و رایزنی شد.

 شورای حمل‌ونقل ریلی کشورهای مشترک‌المنافع (CRT CIS)  در سال 1371 تشکیل‌شده و مقر آن در کشور روسیه است. اعضای شورای حمل‌ونقل شامل کشورهای مشترک‌المنافع هستند. همچنین تعدادی از کشورهای اروپای شرقی نیز با شورا همکاری می‌نمایند. راه‌آهن ج.ا. ایران نیز در سال 1392 به عضویت  ناظر این شورا درآمدهاست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.