| کد خبر: 167016 |

◄ تهران فردا میزبان 5 کشور درباره تامین ایمنی دریانوردی در خزر

سومین نشست بررسی همکاری تأمین ایمنی دریانوردی در دریای خزر روزهای هفتم و هشتم خردادماه در تهران برگزار می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با حضور نمایندگان ایران، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، روسیه و ترکمنستان سومین نشست بررسی همکاری تأمین ایمنی دریانوردی در دریای خزر روزهای هفتم و هشتم خردادماه در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز وبه نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، علی‌اکبر مرزبان افزود: ایمنی دریانوردی و بهسازی مکانیزم‌های تعامل در امور تجسس و نجات دریایی و نیز بهره‌مندی از ظرفیت‌های حقوقی در خصوص کنترل و بازرسی کشتی‌ها محورهای اصلی سومین نشست بررسی همکاری در زمینهٔ تأمین ایمنی دریانوردی در دریای خزر است.

وی اضافه کرد: حفظ و ارتقای ایمنی دریانوردی در دریای خزر و حفاظت از محیط‌زیست آن، به‌عنوان بزرگ‌ترین دریاچه جهان از اهمیت و اولویت ویژه‌ای برخوردار است؛ دستیابی به این هدف جز با اراده جدی و همکاری نزدیک میان کشورهای منطقه و تفاهم در اعمال مقررات متحدالشکل امکان‌پذیر نیست.

مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در فراهم کردن محیط دریایی ایمن و سازگار با محیط‌زیست نقشی پیشگام و سازنده دارد، گفت: به‌کارگیری تمهیدات مواجهه با سوانح دریایی و لزوم تبلور عینی همکاری‌های منطقه‌ای، ازجمله مسائلی است که در قالب تفاهم‌نامه‌های چندجانبه در 2 ساله گذشته در نظر قرارگرفته است و در همین راستا نشست‌هایی برای تنظیم متن تفاهم‌نامه‌ها میان کشورهای حاشیه دریای خزر برگزار می‌شود.

وی موضوع اصلی نشست را «بررسی همکاری درزمینهٔ تأمین ایمنی دریانوردی در دریای خزر، مذاکره بر سر بهره‌مندی از ظرفیت‌های حقوقی تعدادی از کنوانسیون‌های دریایی سازمان بین‌المللی دریانوردی در خصوص کنترل و بازرسی کشتی‌ها» اعلام کرد و افزود: از دیگر موارد موردبررسی در این جلسه، «ایمنی دریانوردی و بهسازی مکانیزم‌های تعامل در امور تجسس و نجات دریایی» (با لحاظ ویژگی‌های جغرافیایی و اقتضائات عملی خاصی دریای خزر) است.

 دومین نشست بررسی همکاری تأمین ایمنی دریانوردی در دریای خزر با حضور پنج کشور ایران، روسیه، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان و قزاقستان اواخر سال گذشته در ترکمنستان برگزار شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.