| کد خبر: 167014 |

◄ جولان شبانه کامیون‌های فرسوده در خیابان‌های تهران

از ساعت 22 تا 6 صبح خیابان‌های تهران جولانگاه کامیون‌های فرسوده حمل نخاله و مصالح ساختمانی است.

تین نیوز

از ساعت 22 تا 6 صبح خیابان‌های تهران جولانگاه کامیون‌های فرسوده حمل نخاله و مصالح ساختمانی است. عیسی فرهادی فرماندار تهران با اعلام این مطلب گفت: نیاز است دوربین‌هایی با اعتبار شهرداری و سازمان مدیریت برای شناسایی این وسایل نقلیه در نظر گرفته شود.

فرهادی در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران که به ریاست احمد تواهن معاون عمرانی استانداری تهران تشکیل‌شده بود افزود: ۳ هزار اتوبوس با بیش از ۱۰ سال سن و ۱۲۰ هزار کامیون با سن آلایندگی در اطراف تهران تردد دارند که باید برای وسایل نقلیه نیز تدبیر مناسب اتخاذ شود.

در ادامه این جلسه شهیدزاده قائم‌مقام مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به طرح کاهش گفت: اصل این طرح بر مبنای شناسایی خودروهای آلاینده پایه‌گذاری شده و برای این کار خروجی اگزوز اتومبیل‌ها ایجاد آلایندگی را مشخص می‌کند نه پلاک خودروها، درحالی‌که ممانعت از ورود خودروها به محدوده‌های مشخص‌شده براساس پلاک خودروها انجام می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، او افزود: اجرای یک‌باره یک طرح غیرممکن بود. برهمین‌اساس مقرر شد خودروهایی که معاینه فنی ندارند شناسایی و از طریق دوربین‌های متصل به سامانه سیمفا، استعلام آنها انجام شود اما حدود ۱۰ درصد استعلام‌ها پاسخ داده می‌شود و برای رفع این مشکل باید اقدام جدی انجام شود.

تردد شبانه کامیون‌ها در سطح تهران غیر از ایجاد آلودگی، به دلیل عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از طرف رانندگان این خودروهای سنگین باعث ایجاد حوادث زیادی می‌شود. سال‌ها است که طرحی در حال بررسی است که از ورود خودروهای سنگین فرسوده به محدوده شهر تهران جلوگیری شود. این طرح که ابتدا برای اتوبوس‌های بین‌شهری اجرا شد پس از مدتی تنها برای اتوبوس‌های مسافری که به پایانه‌های تهران تردد می‌کردند کاهش پیدا کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.