| کد خبر: 166717 |

◄ توقف بارگیری و اعتراض رانندگان و کامیونداران + تصاویر

بر اساس آن‌چه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، رانندگان و کامیونداران همچنین از چند هفته پیش تماس‌ها و ارتباطاتی نیز با مقامات مختلف مسئول از نمایندگان مجلس و مسئولان استانی و کشوری برای حل این مشکلات برقرار کرده بودند.

تین نیوز

خبرها و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از توقف بارگیری و متوقف شدن چرخه حمل‌ونقل جاده‌ای کالا توسط فعالان این بخش به دلایل آنچه «مشکلات صنفی» خوانده شده، حکایت دارد.

به گزارش تین‌نیوز، از صبح امروز تصاویر و خبرهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که بیانگر اعتراض صنفی رانندگان و کامیونداران بوده و سالن‌های اعلان بار و جاده‌های کشور را خلوت به تصویر کشیده و کامیون‌هایی پارک شده‌ با پلاکارهایی با مضامین اعتراضی را نشان می‌دهد.

این توقف فعالیت بارگیری کامیون‌ها در حالی صورت گرفته است که فعالان این بخش از چند هفته پیش ، توقف فعالیت‌های خود در روز اول خرداد به دلیل مشکلات صنفی را اطلاع‌رسانی کرده بودند و مطالبات صنفی خود را در قالب پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و تاکید کرده بودند که این اعتراض‌ها صنفی بوده و به هیچ وجه جنبه سیاسی ندارد.

بر اساس آن‌چه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، رانندگان و کامیونداران همچنین از چند هفته پیش تماس‌ها و ارتباطاتی نیز با مقامات مختلف مسئول از نمایندگان مجلس و مسئولان استانی و کشوری برای حل این مشکلات برقرار کرده بودند.

photo_2018-05-22_10-33-16

صبح امروز نیز پیام دیگری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که طی آن رانندگان و کامیون‌داران عنوان کردند: «مارانندگان و مالکان کامیون به عنوان یکی از گردانندگان چرخه اقتصاد کشور اعتراض خود را به‌صورت قانونی حضورتان عرض می‌کنیم چراکه تاکنون گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات ما نبوده‌است. از نرخ پایین حمل‌ونقل گرفته تا گرانی قطعات کامیون و وابستگی‌ آن به قیمت دلار، عدم وجود جاده مناسب، عدم وجود استراحتگاه، دلال و دلال‌بازی در گرفتن بار، اخذ مبالغ غیرقانونی توسط بعضی از پایانه‌ها، نبود جایگاه شغلی، متناسب نبودن میزان حقوق و مزایا با این همه زحمت و سختی کار، دور بودن از خانواده به مدت طولانی، مدرن نبودن سیستم حمل‌ونقل و هزاران مشکل دیگر که گفتن آنها به کام بعضی تلخ است که در نهایت ما رانندگان و خانواده‌هایمان باید تاوان این کم‌کاری‌ها را بدهیم چرا که برخی مسئولان رسالت خود را فراموش کرده‌اند. 

ما قشر زحمتکش با وضع این جاده‌ها در آستانه مرگ هستیم و هرروز با مرگ دست‌وپنجه نرم می‌کنیم چرا ما رانندگان که تحت قوانین کامل دولت کار می‌کنیم اما مشمول قانون کار نیستیم؟ چرا در زمان بیماری حق بیمه پرداخت می‌کنیم اما مشمول طرح مرخصی استعلاجی نیستیم؟

photo_2018-05-22_10-26-19

مگر این کامیون‌ها سرمایه ملی نیستند با این روحیه ضعیف چطور کار کنیم؟ انگیزه کار کردن را از ما سلب کرده‌اند. چرا باید این همه  ستم  بر ما تحمیل شود و ما رانندگان قادر به گرفتن مطالبات خود نباشیم؟ آیا با دروغ و ریا می‌توان حمل‌و‌نقل سالم و موفق داشت؟

photo_2018-05-22_10-33-30

photo_2018-05-22_10-25-29

ما رانندگان برای مردم کشورمان مواد غدایی، برای بیماران دارو و برای چرخه تولید صنعتمان کالا حمل می‌کنیم، شب تا صبح بیداری را تحمل می‌کنیم تا کالا را سالم به مقصد برسانیم و به کشور و مردمانمان خدمت کنیم،  مسئولان عزیز به صدای بغض ما گوش کنید و دوباره انگیزه کار کردن را به ما برگردانید ما دیگر طاقت و توان شرمندگی و خجالت در مقابل همسر و فرزندانمان را نداریم. ما واقعا از این همه بی‌عدالی کارد به استخوان‌مان رسیده است.

کرایه ماهیانه ما کفاف مخارج سنگین کامیون را نمی‌دهد چه برسد به اینکه بتوانیم حقوقی دریافت کنیم. به داد و فریاد ما برسید واقعا در مرز ورشکستگی هستیم.»

photo_2018-05-22_10-48-16

 

photo_2018-05-22_10-33-22

 

photo_2018-05-22_10-26-30

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن رئیسی 1 0

    M:
    از بین رفتن تعادل عرضه و تقاضا

    میدانید یعنی چه؟؟

    اگر تعادل طرف عرضه یا تقاضا در بخشهای اقتصادی بدونه برنامه و یا با دستکاری متولیان امور از بین برود:

    یعنی ورشکستگی طرفی که از تعادل خارج شده(طرف عرضه یا طرف تقاضا)

    اجرای طرح نوبت مجازی دقیقا دستکاری در طرف تقاضا (یعنی کامیونداران) است.

    در این طرح فعالیت تمامی کامیونهایی که به طور منظم و تفکیک شده در حال فعالیت بودند دستکاری شد.

    یعنی طرف تقاضا(یا کامیونداران) تحریک شد .

    یعنی اگر تا قبل از اجرای طرح نوبت مجازی برای هر 1عدد بار 3 کامیون در انتظار نوبت بارگیری بودنند، به یک باره این 3 کامیون تبدیل به 5 کامیون شد.

    این یعنی تحریک طرف تقاضا(یا کامیونداران)

    این یعنی ورشکستگی کامیونداران

    این یعنی از بین رفتن پتانسیل افزایش کرایه

    اگر طی 2 سال گذشته که طرح نوبت مجازی اجرا شد به هشدارهای دلسوزان صنفی توجه شده بود و نوبت مجازی برچیده میشد یا دست کم اصلاحات مورد نظر آنها عملیاتی میشد،

    امروز شاهد ورشکسته شدن کامیونداران نبودیم.

    اگر طی 2 سال گذشته طرح نوبت مجازی اجرا نشده بود بخشی از کرایه کامیونداران به صورت اتوماتیک وار در نظام عرضه و تقاضا با رضایت کامل صاحبان کالا افزایش یافته بود.

    تحریک طرف تقاضا(یا کامیونداران) یعنی فساد و رانت خواری در طرف عرضه.

    قابل توجه مسئولین محترم:

    طرح نوبت مجازی را تعطیل کنید تا تعادل عرضه و تقاظا به بازار کار کامیونداران بازگردانده شود.

    با تعطیل شدن طرح نوبت مجازی به طور حتم نیمی از مشکلات با برقرار شدن تعادل عرضه و تقاضا برطرف خواهد شد.

    روی دیگر صحبتم با همکاران و رانندگانی است که از بخشهای تانکر ،بونکر،کمپرس،و....غیره به طرح نوبت مجازی کامیونهای تجاری پیوستند.

    شاید در ابتدای راه اندازی طرح نوبت مجازی شما از ورودتان به بخش غیر تخصصی کامیون های تجاری خوشحال بودید؛

    ولی این آتش نوبت مجازی خرمن کل جامعه کامیونداران را گرفت و همه در آتش از بین رفتن تعادل عرضه و تقاضا سوختند.

    مسئولین محترم؛

    ما سالها رنج دوران تحریم را با جان و دل به خاطر منافع کشور و انقلاب تحمل کردیم ولی؛

    شما با راه اندازی طرح نوبت مجازی و باز گذاشتن دست کامیونهای شرکتی و متخلفان شیرینی دوران پسا برجام را از ما گرفتید.

    در حال حاضر هم که شاهد بازگشت دوباره تحریم ها هستیم.

    به یگانگی خداوند متعال قسم یاد میکنم:

    تحمل دوران گذشته و آینده تحریم ها به خاطر منافع کشور و انقلاب بسیار آسان تر از دوران اجرای طرح نوبت مجازی و تخلف کامیونهای شرکتی و خلاف کار است.

    والسلام