| کد خبر: 166544 |

◄ فعالیت صنفی در تلگرام ممنوع شد

با فیلتر شدن تلگرام، تنها یک‌میلیون نفر از 45 میلیون کاربر ایرانی از آن خارج شدند. بسیاری از فروشگاه‌ها و افراد کارآفرین با ایجاد کانال‌هایی در تلگرام اقدام به فروش کالا بدون واسطه کرده‌اند که کمک زیادی به کاهش دلال‌بازی در بازار کرد.

تین نیوز

با فیلتر شدن تلگرام، تنها یک‌میلیون نفر از 45 میلیون کاربر ایرانی از آن خارج شدند. بسیاری از فروشگاه‌های مجازی با ایجاد کانال‌هایی در تلگرام اقدام به فروش کالا بدون واسطه کرده‌اند که کمک زیادی به کاهش دلال‌بازی در بازار کرد.

اما روز گذشته عبدالصمد خرم‌آبادی معاون قضایی دادستان کل کشور، از ممنوعیت فعالیت صنفی در تلگرام خبر داد. به‌این‌ترتیب بسیاری از افراد که در تلگرام مشغول کسب‌وکار هستند، مجبور به استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی هستند.

به گفته او، در جلسه‌ای که در معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور برگزارشده، مقررشده است که اگر واحدهای صنفی به فعالیت صنفی یا تبلیغاتی در تلگرام ادامه دهند، وزارت صنعت و مراجع صنفی اقدامات قانونی لازم را به‌عمل آورند.

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: در این جلسه نحوه اجرای بخشنامه مورخه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ نیروی انتظامی درخصوص «ممنوعیت فعالیت واحدهای صنفی و تجاری کشور در بستر شبکه‌های اجتماعی بیگانه» موردبحث و بررسی قرار گرفت.

در جلسه مذکور با تأکید بر اینکه فعالیت واحدهای صنفی در بستر تلگرام موجب ذخیره بخش عمده‌ای از داده‌های عظیم (big data) کشور در سامانه‌های رایانه‌ای خارجی و سوءاستفاده بیگانگان از این داده‌ها خواهد شد و با توجه به مجرمانه بودن اقداماتی که موجب دسترسی بیگانگان به داده‌های عظیم کشور می‌شوند، هرگونه فعالیت صنفی در بستر تلگرام ممنوع اعلام شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، به گفته او، مسئولان ذی‌ربط در وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف ایران و اتحادیه‌های امور صنفی به کلیه واحدهای صنفی اعم از کسب‌وکارهای اینترنتی و غیر اینترنتی سراسر کشور اعلام و ابلاغ کنند از هرگونه فعالیت تبلیغاتی و خدماتی در پیام‌رسان فیلتر شده تلگرام اکیداً خودداری و فعالیت‌های خود را به شبکه‌های اجتماعی بومی منتقل کنند.

سیاست تلگرام حفاظت از اطلاعات کاربرانش است و به همین دلیل تابه‌حال اطلاعات کاربرانش را دراختیار هیچ کشوری قرار نداده است. این موضع تلگرام باوجود منافع بسیار برای کاربران، باعث شده تا افراد خلاف‌کار و تروریست‌ها از این پیام‌رسان قدرتمند برای مکاتباتشان استفاده کنند.

 محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور می‌گوید: این پیام‌رسان در ایران 200هزار شغل ایجاد کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.