| کد خبر: 166527 |

◄ مجوز پارک بوئینگ 777X در گیت‌های پرواز

سری X هواپیماهای بوئینگ 777 دارای بال‌های تاشو هستند. این هواپیما قادر است با بستن بال‌ها به نزدیکی گیت‌های فرودگاه نزدیک شود تا مسافران قادر باشند بدون نیاز به اتوبوس به سالن اصلی فرودگاه بروند.

تین نیوز

سری X هواپیماهای بوئینگ 777 دارای بال‌های تاشو هستند. این هواپیما قادر است با بستن بال‌ها به نزدیکی گیت‌های فرودگاه نزدیک شود تا مسافران قادر باشند بدون نیاز به اتوبوس به سالن اصلی فرودگاه بروند.

اداره هوانوردی فدرال ایالات‌متحده آمریکا به شرکت بوئینگ اجازه داده تا جهت رفاه حال مسافرانش، هواپیما‌های جدید خود که بال‌هایی تاشو دارند را در گیت‌های پرواز پارک کند.

 هواپیما‌های ۷۷۷ ایکس پس از فرود، بال‌هایشان را آن‌قدر می‌چرخانند که آن‌ها در وضعیتی کاملاً عمود قرار می‌گیرند. به گزارش بلومبرگ این هواپیما‌ها تنها مدل‌های تجاری هستند که از بال‌های تاشو‌ بهره می‌برند و پیش‌ازاین تنها هواپیما‌های نظامی و کوچک از این ویژگی بهره می‌بردند تا بدین شکل کمترین جای ممکن را اشغال کنند.

بال‌های تاشو‌ هواپیما‌های بوئینگ که در مدل  ۷۷۷ ایکس بکار رفته، به‌قدری خلاقیت و نوآوری در طراحی و ساختشان استفاده‌شده‌ که موجب شدند استاندارد‌های جدیدی برای آن‌ها در نظر گرفته شوند. اداره هوانوردی فدرال ایالات‌متحده آمریکا حتی برخی از ارقام و اندازه‌های جدید را نیز منتشر کرده است.

این اداره نگران است که بال‌های تاشو‌ هواپیما‌های بوئینگ خطرآفرین شده‌ و حادثه بیافرینند؛ چراکه پیش‌ازاین برخی خلبانان قبل از پرواز قسمت پایانی این بال‌ها را چک نکرده و موجب به وجود آمدن سانحه‌های هوایی شده بودند.

حال اداره هوانوردی فدرال آمریکا، کمپانی بوئینگ را موظف کرده که سیستم‌های هشدار ویژه‌ای در این هواپیماها بکار ببرد تا خلبانان موظف شوند پیش از پرواز از قفل بودن این بال‌های تاشو در جایگاه مناسبشان اطمینان خاطر پیداکرده و سپس سراغ تیک‌آف بروند. این آژانس همچنین خاطرنشان کرده که هواپیما‌های بوئینگ به‌هیچ‌وجه قادر نخواهند بود حین پرواز بال‌هایشان را جمع کنند.

به گزارش دیجیاتو، از این سیستم در هواپیماهای ناو نشین روسیه و آمریکا برای صرفه‌جویی در فضای پارک هواپیماها استفاده می‌شد؛ اما این نخستین بار است که این سیستم در هواپیماهای مسافربری استفاده می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.