| کد خبر: 166423 |

◄ جزئیات برنامه تولید 700 واگن باری در شرکت واگن‌پارس

در این هفته قرارداد ساخت ۱۰۰ واگن باری لبه‌کوتاه بین شرکت واگن‌پارس و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید. ارزش ریالی هر یک از این واگن‌ها ۲۶ میلیارد ریال و مجموع این قرارداد بیش از ۲هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است.

تین نیوز

 در هفته‌ای که گذشت قرارداد ساخت ۱۰۰ واگن باری لبه‌کوتاه بین شرکت واگن‌پارس و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید. ارزش ریالی هر یک از این واگن‌ها ۲۶ میلیارد ریال و مجموع این قرارداد بیش از ۲هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است.

به گزارش تین‌نیوز، مدیرعامل شرکت واگن‌پارس اراک در این‌باره به خبرنگار ما گفت: در قرارداد ساخت ۱۰۰ واگن باری لبه‌کوتاه، ظرفیت و مواد اولیه کافی برای ساخت واگن‌های باری در واگن‌پارس وجود دارد که با توجه به آن عملیات ساخت به‌زودی آغاز می‌شود.

مختاری افزود: قرارداد تولید واگن‌های باری با شرکت‌های توکاریل و پارسیان ریل شرق منعقد شده است.

او همچنین از همکاری واگن‌پارس اراک با شرکت زیمنس آلمان جهت استفاده از آخرین فناوری‌های روز دنیا در تحویل سه واگن مسافربری خودکشش به شرکت رجا خبر داد و گفت: علی‌رغم تحریم‌های اخیر امریکا شرکت‌های خارجی به همکاری با طرف ایرانی رغبت زیادی دارند.

محمدرضا مختاری در اینباره تصریح کرد: در همین هفته، سه واگن مسافربری خودکشش «ترن‌ست» نیز تحویل شرکت رجا شده است و هفت‌دستگاه واگن مسافربری خودکششی ترن‌ست شرکت رجا نیز تا پایان امسال تحویل شرکت بهره‌بردار می‌شود.

مدیرعامل شرکت واگن‌‌پارس همچنین از برنامه تولید 600 واگن باری در سال جاری نیز خبر داد و ارزش ریالی هر یک از این واگن‌های باری تولیدی در این شرکت را بین 800 میلیون تا 2 میلیاردو400 میلیون ریال برآورد و ابراز امیدواری کرد که امسال قراردادهای کاری با مجموع ارزش ریالی 2هزار میلیارد ریال در واگن‌پارس اراک رقم بخورد.

مختاری افزود: شرکت واگن‌پارس اراک که تامین‌کننده نیاز داخلی به تجهیزات ریلی است، بزرگترین سازنده انواع لوکومتیو و واگن‌های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه است و بر این اساس توجه به توسعه حمل‌ونقل ریلی در کشور را وظیفه خود می‌داند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.