| کد خبر: 166422 |

◄ انتظارات و داشته‌ها پس از انتخاب شهردار تهران

حفظ نقش شورا در بسط دمکراسی مهم‌تر از فرایند انتخاب شهرداری است و به همین دلیل باید همه منتقدان که حتی نقد آنها را درست و به حق می‌دانند برای حفظ مشروعیت کمک کنند که افشانی به عنوان شهردار باری از شانه های تهران پر مسئله بردارد.

تین نیوز

یک کارشناس امور شهری، به تشریح دوران پس از انتخاب شهردار پرداخت.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، رضا نوراللهی اظهار کرد: حفظ نقش شورا در بسط دمکراسی مهم‌تر از فرایند انتخاب شهرداری است و به همین دلیل باید همه منتقدان که حتی نقد آنها را درست و به حق می‌دانند برای حفظ مشروعیت این نقش، کمک کنند که افشانی به عنوان شهردار باری از شانه های تهران پر مسئله بردارد.

وی افزود: مهم‌ترین کسی که می‌تواند در چالاک کردن نقش تاریخی سهم بسزایی داشته باشد خود شهردار منتخب شورا است و لذا افشانی باید بپذیرد شخصیت حقوقی او حاصل اراده شورای شهر است و باید تمام تلاش خود را معطوف به تحقق تصمیمات اکثریت این شورا بکند و حتی در قانع کردن اقلیت وقت و انرژی بگذرد .

نوراللهی با تاکید بر اینکه اراده شورا باید در جهت منافع عمومی شهروندان جهت‌گیری شود، افزود: بایدبه نقش آقای مکارم در سرپرستی شهرداری اشاره کرد که به خوبی دوران گذر را کنترل و مدیریت کرد و هم شورا و هم افشانی باید از ظرفیت و تجربه او به خوبی بهره بگیرند. چرا که استفاده از تجربه در بسیاری از موارد کارساز بوده است.

این کارشناس امور شهری و فعال سیاسی خاطرنشان کرد: در این میان باید به نقش تاثیرگذار ریاست شورای شهر تتهران اشاره داشت که توانست این فراینده پیچیده و چند لایه را به موقع و خوب مدیریت کند، آن‌هم در شرایطی که بسیاری از متخصصان و فعالان و مردم خواهان شهردار شدن او بودند، ولی او با تدبیر و هوشمندی توانست وحدت و انسجام شورا را بر این خواست ترجیح دهد و مانع از هم‌گسیختگی و فروپاشی یکدست بودن شورای پنجم شهر شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.