| کد خبر: 166351 |

◄ تأثیر‌گذاری سازمان راهداری بر روی کاربران جاده‌ها

گردهمایی سراسری مسئولان روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار شد.

تین نیوز

در آستانه فرارسیدن 27 اردیبهشت روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی گردهمایی سراسری مسئولان و مدیران روابط عمومی به مدت یک روز برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این همایش که با حضور رئیس و اعضای هیئت عامل این سازمان و مسئولان و کارشناسان روابط عمومی ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سراسر کشور برگزار شد،  عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان یادشده  با تأکید بر اهمیت فعالیت روابط عمومی در پیشبرد اهداف کلان سازمان افزود:

هدف مهم از انجام مأموریت و وظائف سازمانی، افزایش و ارتقای کیفی فعالیت‌ها به‌ویژه در حوزه روابط عمومی و ارتباطات درون و برون‌سازمانی مطرح است. خانواده سازمانی ما خانواده‌ای گسترده است به‌ویژه پس از ادغام راهداری با حمل‌ونقل جاده‌ای تنوع وظایف و گستردگی آن مسئولیت سنگینی را برای تک‌تک واحدهای سازمانی تعیین و تعریف کرده است.

وی با تأکید برای ایجاد تحول بنیادی در ساختار و تفکرات قالب مجریان امور در حوزه‌های مختلف کاری سازمان و به‌ویژه در روابط عمومی خاطرنشان کرد: ما باید فهم مشترک با کاربران سازمان داشته باشیم. سازمان پویا سازمانی است که گسترش مناسبی در مطلوبیت خدمات قابل‌ارائه داشته باشد. در این صورت در جامعه کاربران و همچنین مسئولان، بازخورد مناسبی از فعالیت‌های سازمان شکل می‌گیرد و این امر در تأمین اعتبارات و کسب وجهه عمومی مثبت و مؤثر است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین اظهار داشت: لازم است فعالیت و انجام‌وظیفه در روابط عمومی با محوریت و مسئولیت در قبال تمام بخش و نهادهای همکار و مهم‌تر از همه مردم و کاربران خدمات سازمان باشد و این تعهد در قبال تک‌تک افرادی که به‌طور مستقیم و غیرمستقیم از خدمات سازمان بهره‌مند می‌باشند احساس ‌می‌گردد. درواقع باید به‌اندازه ، سهم الحق آن‌ها برایشان نقش قابل بود که در این خصوص استفاده از شیوه‌های اطلاع‌رسانی جدید راهگشا است.

عبدالهاشم حسن نیا با اشاره به اینکه تأثیر‌گذاری سازمان بر روی کاربران جاده‌ها بسیار زیاد است، افزود: با گستره فعالیت‌های سازمان می‌توان گفت که همه افراد جامعه در 24 ساعت با سازمان و عملکرد آن به‌نوعی در ارتباط هستند. بنابراین سازمانی که بتواند در این سطح خدمات ارائه بدهد، باید قادر باشد در انجام وظایفش موفق باشد و همچنین در ارائه عملکرد و فعالیتش، کنش ارتباطی مناسبی با مخاطبان و استفاده‌کنندگان از خدماتش داشته باشد و در تحقق این امر یعنی اطلاع‌رسانی عملکردی، روابط عمومی نقش اول رادار است و از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی به لزوم سازمان‌دهی ساختار تشکیلاتی روابط عمومی‌های سازمان در تمامی ادارات کل استان‌ها تأکید کرد و امید آن است را در راستای رفع مشکلات موجود در این خصوص از طریق ستاد مرکزی اقدامات لازم صورت گیرد.

در ادامه این نشست داریوش امانی عضو هیئت عامل و معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برگزاری همایش‌های تخصصی با حضور مسئولان روابط عمومی سازمان با موضوعات مرتبط و بحث و تبادل‌نظر کارشناسی را ازجمله اقدامات مهم در بخش یکسان‌سازی فعالیت‌های روابط عمومی و ارتقای حس همدلی و همکاری همکاران این حوزه دانست و افزود: کار و فعالیت در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با توجه به ادغام صورت گرفته و گستره وظایف و اختیارات، فعالیتی شبانه‌روزی است.

در این راستا لزوم داشتن برنامه و اتخاذ برنامه‌ریزی‌های لازم اهمیت دارد. این امر همواره در دستور کار و فعالیت بوده است به‌گونه‌ای که از هم‌اکنون برنامه‌ریزی برای اجرای طرح تابستانی و همچنین اجرای وظایف سازمان در ستاد اربعین حسینی در دستور کار قرار دارد و فعالیت همکاران شاغل در ادارات روابط عمومی همواره یارو یاور بوده و هست.

معاون حمل‌ونقل سازمان به حجم بالای جابه‌جایی کالا و مسافر از طریق جاده‌های کشور اشاره کرد و افزود:

این امر مسئولیت سنگین کاری ما را نشان می‌دهد و دراین‌ارتباط اطلاع‌رسانی به‌موقع از فعالیت‌های انجام‌شده حائز اهمیت است. درواقع تعامل مناسب با رسانه‌ها به‌ویژه در ارائه عملکرد سامانه 141 و اطلاع‌رسانی مناسب اخبار خدمات قابل‌ارائه این سامانه به کاربران جاده‌ها مؤثر است.

وی ابراز امیدواری کرد با اتکا به پتانسیل و توانمندسازی موجود در سازمان در بخش‌های گوناگون و با استعانت از توان بالای ارتباطی موجود بیش‌ازپیش سازمانی بالنده و پویا داشته باشیم.

در ادامه گردهمایی سراسر رؤسا و مسئولان روابط عمومی ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌های سراسر کشور مهران قربانی عضو هیئت عامل و نماینده ریاست سازمان در امور ایمنی از خدمات و فعالیت همکاران روابط عمومی سازمان در اجرای موفق طرح نوروزی امسال و همچنین گرامیداشت روز ایمنی حمل‌ونقل و ترغیب و تشویق عمومی مردم به رعایت نکات ایمنی در انجام سفرهای جاده‌ای تقدیر کرد و افزود:

فعالیت در روابط عمومی از اهمیتی ویژه‌ای برخوردار است. شما با سرمایه‌های اجتماعی یک کشور یعنی عموم مردم رو‌به‌رو هستید. درواقع برونداد نتایج کار سازمان را شما ارائه می‌کنید و در این میان تکنیک‌های کاری و توان نیروی انسانی شاغل در روابط عمومی بسیار اهمیت دارد.

قربانی افزود: در حال حاضر به اثبات رسیده است که در تحقق رشد اقتصادی فعالیت‌های تجاری و اقتصادی در سطح یک کشور، سازمان و یا جامعه، 20 تا 30 درصد این سود به منابع اجتماعی آن مجموعه و نوع تعاملاتش منوط می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نوع اطلاع‌رسانی و گزارش دهی در روابط عمومی اثر مستقیم برافزایش سطح وفاداری و تعلق کارکنان و اعتماد جامعه و کاربران و استفاده‌کنندگان از خدمات سازمان دارد افزود:  فعالیت در روابط عمومی و مهندسی فعالیت و عملکرد روابط عمومی به انجام کارهای هنری بسیار شبیه است. خلاقیت و دید هنری فعالان عرصه روابط عمومی در چیدمان روابط با درون و برون سازمان می‌تواند دررسیدن به موفقیت پیش‌بینی‌شده و تحقق اهداف کلان سازمانی مؤثر باشد.

قربانی همچنین با اشاره به اینکه یک فرد شاغل حرفه‌ای تمام جوانب کاری خود را بررسی کرده و پس از خودارزیابی فعالیت‌ها، برنامه‌ریزی‌های لازم در جهت بهبود هرچه بیشتر صورت می‌گیرد، افزود:

هنر آینده‌نگری را باید در خود تقویت کنیم چراکه در ارگانی مشغول فعالیت هستیم که نقش کلیدی در تأمین سلامت جان و مال افراد جامعه متقاضی سفر و کاربران سفر در جاده‌ها ایفا می‌کند.

این در حالی است که نقش روابط عمومی‌های سراسر کشور در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها در این زمان‌ها اهمیت بالایی در اطلاع‌رسانی به مردم، حفظ آرامش عمومی جامعه و آگاهی‌بخشی در ارتباط با فعالیت‌های رفع بحران دارد. تأمین سفر ایمن و آرامش‌بخش به سازمان از وظایف اصلی ما محسوب می‌شود. 

در ادامه این نشست فرامرز مداح معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تأکید بر اهمیت برقرار ارتباط مؤثر و مطلوب با مخاطبان از طریق روابط عمومی‌ها، اظهار داشت: روابط عمومی‌ها نقش دوسویه بر عهده‌دارند و درزمینهٔ انتقال اطلاعات بیرون از سازمان به داخل مجموعه و بالعکس فعالیت می‌کنند، ازاین‌رو استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود و تأسیسات جاده‌ای ازجمله مجتمع‌های خدماتی – رفاهی بین‌راهی، راهدارخانه‌ها و پایانه‌های بار و مسافر از ابزارهای مؤثر در اطلاع‌رسانی از اقدامات و فعالیت‌های انجام‌شده در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به شمار می‌رود و قابل‌توجه و برنامه‌ریزی است.

وی با اشاره به این‌که برای موضوعات مختلف در حوزه روابط عمومی باید شیوه‌نامه‌های مربوطه تهیه گردد، افزود:

تدوین این شیوه‌‌نامه‌ها به‌ویژه در موقعیت‌های بحران و حوادث کارایی قابل‌توجهی دارد و مشخص می‌کند چه اقداماتی از سوی چه مراجع و مسئولین درزمینهٔ رفع بحران انجام شود.

مداح، مستندسازی فعالیت‌ها در روابط عمومی را اقدامی قابل اهمیت دانست و افزود: تهیه این مستندهای گزارشی و تصویری، موجب ارزیابی از اقدامات و فعالیت‌های انجام‌شده در روابط عمومی شده و برای تدوین برنامه‌های آتی اثربخش است.

هرروز و هرلحظه محلی برای فعالیت روابط عمومی است

انسان ازنخست تا امروز بدون انجام فعالیت‌های روابط عمومی قادر به ادامه حیات خود نبوده و درواقع هرروز و هرلحظه، محلی برای فعالیت روابط عمومی محسوب می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور ناصر رزاق منش مدیرکل روابط عمومی این سازمان با اشاره به این  مطلب ضمن گرامیداشت روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی آن را فرصت مغتنمی برای بازنگری در سطح بینش مسئولان و دست‌اندرکاران این حوزه و همچنین نوآوری و بازنگری در فرآیندهای اجرایی روابط عمومی دانست و افزود:

خدمات مناسب و تلاش مسئولان روابط عمومی سازمان در ستاد مرکزی و استان‌های سراسر کشور در نوروز امسال، همچنین 7 اردیبهشت‌ماه روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در سطح گسترده‌ای انجام شد که قابل‌تقدیر است و انشاءا... با همدلی و تعامل هرچه بیشتر همکاران، همواره در اجرای طرح‌های سازمان موفقیت حاصل شود.

رزاق منش اظهار داشت: نگاه جدیدی در سازمان اتفاق افتاده است. در سطوح عالی سازمانی، نگاهی خاص و انتظاری ویژه برای روابط عمومی مطرح است که همدلی، هماهنگی و یکپارچه‌سازی فعالیت‌ها در حوزه کاری روابط عمومی می‌تواند در جهت تأمین این انتظارات و خواسته‌ها چه در سطح درون‌سازمانی و چه در سطح برون‌سازمانی مؤثر باشد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد:

دنیای امروز، دنیای تغییر و تحول است. در حقیقت فرصت‌هایی که امروزه در حوزه ارتباطات پیش‌آمده،‌ امکانات و قابلیت‌های جدید ابزارهای ارتباطی و رسانه‌ای را باید غنیمت شمرد و روش‌های جدید ارتباطی، استفاده از فضاهای مجازی، شبکه‌های اجتماعی موجود می‌تواند در تسریع و بهینه‌سازی فرآیندهای اطلاع‌رسانی تأثیرگذار باشد که البته در این خصوص اقدامات شایسته‌ای همواره از سوی همکاران روابط عمومی سازمان در سراسر کشور صورت گرفته است اما انتظار می‌رود استفاده از این پتانسیل‌ها، با توجه به تغییرات دنیای مدرن امروزه، بیش از افزایش یابد.

رزاق منش روابط عمومی را پل ارتباطی مورد اعتماد سازمان و مخاطبان آن برشمرد و بر لزوم استفاده حداکثری روابط عمومی‌ها از همه ظرفیت‌ها به‌ویژه نهادهای همکار در استان‌ها به‌ویژه تعامل با اصناف و تشکل‌های حمل‌ونقل تأکید کرد. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.