| کد خبر: 166306 |

◄ برقی سازی خط آهن گرمسار-اینچه برون با تامین مالی روس‌ها

این پروژه با تأمین مالی روسیه و مشارکت بخش روسی-ایرانی در ۴۹۵ کیلومتر خط اجرا می‌شود.

تین نیوز

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن از پایان اقدامات پیش‌‌آغازین برای شروع عملیات اجرایی پروژه برقی‌سازی خط آهن گرمسار-اینچه‌برون خبر داد.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن، گفت: این پروژه با تأمین مالی روسیه و مشارکت بخش روسی-ایرانی در ۴۹۵ کیلومتر خط اجرا می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی راه‌آهن ایران به نقل از فارس، مازیار یزدانی اظهار کرد: پروژه برقی‌سازی مسیر گرمسار-اینچه‌برون که در چند سال گذشته مراحل مطالعاتی و قراردادی خود را می‌گذراند، به ایستگاه نهایی خود برای شروع عملیات اجرایی رسید.

وی ادامه داد: این خط ریلی شامل مسیر تک خطه گرمسار-اینچه‌برون، انشعاب تک خطه گرگان-سبزدشت و انشعاب تک خطه رستم‌کلا-امیرآباد است که بخش عمده‌ای از این مسیر با قدمت‌ترین مسیرهای ریلی ایران است.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن ادامه داد: شیب و فراز بالای این مسیر و تک خطه بودن آن موجب شده است که این مسیر ریلی به‌عنوان یک گلوگاه برای کریدور شمال-جنوب راه‌آهن ایران به‌حساب آید که به علت کوهستانی و صعب‌العبور بودن آن بین دو گزینه دوخطه کردن و برقی کردن مسیر، برای افزایش ظرفیت آن، مطالعات فنی به گزینه برقی سازی منتج شد.

یزدانی اظهار داشت: پروژه برقی‌سازی مسیر ریلی مذکور با تأمین منابع مالی کشور روسیه و مشارکت بخش روسی-ایرانی انجام می‌شود که شامل برقی سازی ۴۹۵ کیلومتر مسیر به همراه تأمین ناوگان و اصلاح و ارتقاء خط و سازه‌های فنی و ساختمان‌ها و تأسیسات منصوبه برای انطباق با خط برقی است.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن بیان کرد: در فاز اجرایی مراحل پیش آغازین به پایان رسید، جلسات و مذاکرات با شرکت توانیر به‌عنوان متولی تأمین برق پروژه نهایی شد و جلسه با استانداری و سازمان‌های استانی و محلی برای تسریع درروند اجرا به‌خصوص تسهیل در امر تملک اراضی موردنیاز پروژه برگزار شد.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن اضافه کرد: تاکنون پیمانکار مربوطه نسبت به جانمایی اماکن موقت برای زمان اجرای پروژه و اماکن دائمی برای زمان بهره‌برداری مبادرت کرده است که این امکان از سوی کمیته ایستگاه‌های معاونت فنی و زیربنایی راه‌آهن موردبررسی، تائید و تأمین قرار گرفت.

یزدانی بیان کرد: در مورد تأمین آب و برق و سایر ملزومات کارگاه‌های ساخت نیز مذاکرات بین دفتر پروژه برقی سازی راه‌آهن و نواحی مربوطه صورت گرفت و تأمین آن‌ها نهایی شد؛ در مرحله نهایی پیش از آغاز افتتاح پروژه تیمی متشکل از دفتر پروژه برقی سازی راه‌آهن و پیمانکار در حال برداشت مسیر، عکس‌برداری و فیلم‌برداری از نقاط منتخب پروژه هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.