| کد خبر: 166243 |

◄ سرنخ جدید از هواپیمای اسرارآمیز MH370 مالزی

چهار سال پیش، پرواز MH370 هواپیمایی مالزی که از کوالالامپور به مقصد پکن به پرواز درآمده بود و پس از حذف از صفحه رادار در نقطه ای دورافتاده سقوط کرده بود به یک معما برای کارشناسان تبدیل شده بود.

تین نیوز

چهار سال پیش، پرواز MH370 هواپیمایی مالزی که از کوالالامپور به مقصد پکن به پرواز درآمده بود و پس از حذف از صفحه رادار در نقطه‌ای دورافتاده سقوط کرده بود به یک معما برای کارشناسان تبدیل شده بود. اما بالاخره کارشناسان هوانوردی بالاخره اعلام کردند راز ناپدید شدن این پرواز را پیدا کرده‌اند.

«لاری ونس» بازرس ارشد سابق هیئت امنیت حمل و نقل کانادا در یک برنامه تلویزیونی در این خصوص گفت: کارشناسان تقریباً درباره آخرین منطقه‌ای که هواپیما از آنجا گذشته است به اتفاق نظر رسیده‌اند.

کارشناسان شواهد را یکبار دیگر بررسی کردند تا درباره آخرین تصمیمی که خلبان گرفته است به نتیجه نهایی برسند. این کارشناسان باور دارند خلبان پرواز ۳۷۰ مسئول رخ دادن این اتفاق تلخ است. آن‌ها می‌گویند خلبان قصد خودکشی داشته و هواپیما را به دور افتاده‌ترین منطقه ممکن هدایت کرده است.

به گفته «سیمون هاردی» خلبان بوئینگ ۷۷۷، خلبان هواپیمای مالزی برای اینکه از رادار ارتش تایلند و مالزی پنهان بماند در امتداد مرز دو کشور پرواز کرده و مدام بین حریم هوایی این دو کشور رفت و آمد داشته است.

هاردی می‌گوید خلبان به طور دقیق در امتداد مرز پرواز کرده است و احتمالاً هر بار که به حریم هوایی یکی از این کشور‌ها وارد می‌شده به سرعت از آن خارج شده است و نیرو‌های نظامی لزومی ندیده‌اند که آن را به عنوان یک خطر بررسی یا پیگیری کنند.

اما هنوز کارشناسان درباره سکوت کمک‌خلبان و دیگر پرسنل پرواز در برابر چنین اقدامی از سوی خلبان توضیحی نداده‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.