| کد خبر: 166229 |

◄ تکمیل 64 کیلومتر از مسیر بزرگراه هراز

کیلومتر دیگر از بزرگراه هراز در سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه راه‌ها در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده 9 کیلومتر دیگر از بزرگراه هراز در سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد و بدین ترتیب تا پایان سال جاری از محدوده آمل تا بایجان و از پلور تا لاسم به‌طور پیوسته زیر عبور ترافیک قرار می‌گیرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، محمدرضا کدخدا زاده با اشاره به اهمیت محور هراز افزود: این محور مهم‌ترین مسیر ارتباطی بین دو استان تهران و مازندران و همچنین کوتاه‌ترین مسیر تردد میان پایتخت و شهر آمل است و با توجه به حجم بالای ترافیک چهار خطه کردن مسیر در اولویت‌های شرکت ساخت و توسعه قرار دارد.

وی با اشاره به تکمیل شدن 64 کیلومتر از مسیر اظهار کرد: عملیات اجرایی باقیمانده مسیر با پیشرفت فیزیکی 63 درصد در حال انجام است و تلاش می‌شود تا گلوگاه‌های ترافیکی دیگر این محور نیز با اولویت‌بندی صورت گرفته زیر عبور ترافیک قرار گیرد.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها با اشاره به بهره‌برداری هشت کیلومتر از این مسیر در اسفندماه سال گذشته خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌شده است تا 9 کیلومتر دیگر از این بزرگراه هم در سال جاری زیر عبور ترافیک قرار گیرد که در صورت تأمین اعتبار موردنیاز این میزان افزایش خواهد یافت.

کدخدا زاده ادامه داد:‌ بدین ترتیب اولویت اول و دوم این بزرگراه از محدوده آمل تا بایجان و لاسم تا پلور زیر عبور ترافیک قرار می‌گیرد.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها با تأکید بر صعوبت عملیات اجرایی در مناطق کوهستانی بیان داشت: عملیات راه‌سازی در مناطق کوهستانی نیازمند اعتبار قابل‌توجهی است به‌نحوی‌که در بخش باقیمانده بزرگراه حدود 13 دستگاه تونل به طول 11 کیلومتر و 12 دستگاه پل به طول 1.5 کیلومتر باقیمانده است و در صورت تأمین اعتبار به‌موقع طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پروژه در زمان مقرر به بهره‌برداری خواهد رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.