| کد خبر: 166143 |

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور خبر داد:

◄ جابه‌جایی 64 درصد مصدومان جاده‌ای با اورژانس هوایی

403 نفر توسط اورژانس هوایی به بیمارستان منتقل شدند که از این تعداد 258 نفر مربوط به مصدومین حوادث ترافیکی بودند.

تین نیوز

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور گفت: 64 درصد از عملکرد اورژانس هوایی در طرح نوروزی 97 مربوط به جابه‌جایی مصدومان حوادث ترافیکی بوده است.

به  گزارش خبرنگار تین نیوز حسن نوری معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور در این همایش، گفت: وضعیت حوادث ترافیکی در کشور از وضعیت «بسیار بد» به «بد» رسیده است اما هنوز نمی‌توانیم قبول کنیم که رقم 16 هزار تلفات در سال آمار قابل قبولی است و نباید برای کاهش آن برنامه‌ریزی داشت.

وی با تشریح عملکرد و خدمات اورژانس کشور در طرح نوروزی 97  گفت: امسال افزایش 1.5 برابری ظرفیت اورژانس را برای امدادرسانی به مصدومان جاده‌ای داشتیم. ضمن اینکه در طرح نوروزی امسال اورژانس کشور 206هزار مأموریت داشت که طی آن 38 هزار و 446 نفر به بیمارستان منتقل شدند.

نوری ادامه داد: بیشترین حوادث ترافیکی متعلق به‌ روزهای  10 فروردین و 27 اسفند است که بیشترین حوادث ترافیکی را تجربه کردیم و نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشت.

نوری با توضیح اینکه همیشه استان‌هایی هستند که  تلفات بیش‌تری به نسبت استان‌های دیگر دارند، ادامه داد: البته تهران همیشه  بیشترین آمار حوادث ترافیکی را به خود اختصاص می‌دهد که به دلیل جمعیت زیاد ساکن است.

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور ادامه داد: امسال اورژانس هوایی عملکرد بسیار خوبی در طرح نوروزی داشت و 403 نفر توسط اورژانس هوایی به بیمارستان منتقل شدند که از این تعداد 258 نفر مربوط به مصدومین حوادث ترافیکی بودند.

به گفته‌ نوری 64 درصد  از عملکرد اورژانس هوایی در طرح نوروزی 97 مربوط به جابه‌جایی مصدومین حوادث ترافیکی بوده است.

وی با بیان اینکه امسال  پایگاه‌های اورژانس توسعه بیشتری داشته است، افزایش مأموریت‌های ترافیکی را به دلیل افزایش پایگاه‌های اورژانس ندانست و مترکر شد که این  ماموریت به دلیل افزایش حوادث ترافیکی بوده است.

او خبر داد که امسال تعداد مصدومین انتقال داده‌شده به بیمارستان‌ها افزایش‌یافته  و درمان در محل یک درصد کاهش داشته است و این امار به این معنی است که یک آماری شدت تصادفات را افزایش داده که باید دنبالش باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.