| کد خبر: 166141 |

عملیات اصلاح جاده قدیم قم-تهران آغاز شد

سرپرست اداره راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای قم گفت: عملیات احداث ، اصلاح و تعریض شانه 10 کیلومتر از محور ترانزیتی قم – تهران آغاز شد.

تین نیوز

سرپرست اداره راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای قم گفت: عملیات احداث ، اصلاح و تعریض شانه 10 کیلومتر از محور ترانزیتی قم – تهران آغاز شد.

به گزارش تین‌نیوز، حسین برقراری روز شنبه در گفت و گویی، با اشاره به گسترده بودن حجم این عملیات اظهار داشت: برخی محدوده ها در جاده قدیم قم- تهران تا هفت متر نیاز به تعریض و شانه سازی دارد.

وی اجرای این طرح را در راستای شناسایی و رفع نقاط حادثه ساز مواصلاتی استان دانست و بهره برداری کامل از آن را پایان شهریور ماه امسال اعلام کرد.

وی ارتفاع زیاد شانه های احداثی را از جمله پیچیدگی های مهندسی این طرح اعلام کرد و افزود: به منظور تثبیت شانه و جلوگیری از نشست احتمالی، از زیر سازی سنگی استفاده می شود.

برقراری همچنین با اشاره به ترانزیتی بودن این محور مهم مواصلاتی ادامه داد: ترافیک غالب محور قدیم قم-تهران شامل ماشین آلات نیمه سنگین می شود که توجه واجرای دقیق مقررات جاده ای و همکاری با عوامل اجرایی طرحهای عمرانی می تواند تا حد قابل توجهی از میزان حوادث جاده ای بکاهد.

استان قم در شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور قرار گرفته و دارای هشت راه مواصلاتی و چهار راه فرعی است. جاده قدیم قم – تهران به طول حدود 130 کیلومتر از جمله نخستین و قدیمی ترین بزرگراه های احداث شده در کشور است.

به گزارش تابناک قم، آزاد راه قم – تهران به طول 130 کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول 87 کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم – کاشان به طول 104 کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول 173 کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول 136 کیلومتر از جمله راه های مواصلاتی مهم استان قم است.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.