| کد خبر: 166091 |

گام‌های بلند راه‌آهن برای توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سنگان

نشست مدیر کل راه آهن شرق گفت: اجرای خط دوم راه آهن تربت – بافق و کمربندی سالار – شادمهر گام‌های بلند راه‌آهن برای توسعه حمل‌ونقل ریلی در منطقه سنگان است.

تین نیوز

نشست مدیر کل راه آهن شرق گفت: اجرای خط دوم راه آهن تربت – بافق و کمربندی سالار – شادمهر گام‌های بلند راه‌آهن برای توسعه حمل‌ونقل ریلی در منطقه سنگان است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از  روابط عمومی اداره کل راه‌آهن شرق: حسن ماسوری در نخستین نشست هم‌اندیشی آسیب‌شناسی و رفع گلوگاه‌های ریلی و افزایش بارگیری منطقه سنگان در سال جدید که با حضور مدیرکل بازرگانی و بازاریابی و معاونت اداره کل سیر و حرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و صاحبان صنایع، معادن، کارخانه‌های و نمایندگان شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی فعال در منطقه برگزار شد با اعلام این خبر گفت: در افق ۱۴۰۰ حمل ۲۵ میلیون تن بار از منطقه سنگان برآورد شده است که می‌بایست بخش عمده‌ای از این بار با شبکه ریلی حمل شود که با ظرفیت‌های بسیار خوب این منطقه تحقق این مهم دور از دسترس نیست در این راستا با سرمایه‌گذاری‌های عظیم، کارخانجات و صنایع مرتبط بسیاری در منطقه ایجاد و یا در حال احداث است.

مدیر کل راه آهن شرق اظهار داشت: اهمیت این چشمه بارگیری برای حمل‌ونقل ریلی و مزایای اقتصاد ملی و منافع جامعه از حمل این بار عظیم توسط راه‌آهن باعث شده توسعه زیرساخت‌ها، ارتقاء ظرفیت شبکه ریلی و شناسایی و رفع گلوگاه‌ها موردتوجه مسئولین قرار گیرد چرا که بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه بایستی حمل بار از جاده‌ها به ریل منتقل گردد.

وی افزود: زیرساخت‌های عظیمی توسط شرکت‌های مختلف در منطقه احداث شده که نشان از اراده و عزم جدی بخش خصوصی برای توسعه منطقه دارد. خوشبختانه نگاه مدیرعامل و مسئولین راه‌آهن حاکی از اعتقاد راسخ به توسعه زیرساخت‌های ریلی سنگان به دور از شعارزدگی است که نویدبخش روزهای بسیار روشن و خوب برای توسعه این منطقه است. چرا که توسعه منطقه سنگان در گرو توسعه حمل‌ونقل ریلی است زیرا جابجایی این حجم بزرگ بار بروی جاده امکان‌پذیر نیست علاوه بر این راه‌آهن مزایای فراوان دیگری در حمل بارهای حجیم و انبوه دارد که می‌توان به افزایش ایمنی و کاهش سوانح جاده‌ای، حفظ محیط‌زیست و آلایندگی کمتر، صرفه اقتصادی و ...اشاره نمود.

در ادامه این نشست صاحبان صنایع، معادن، کارخانجات و شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی به ارائه دیدگاه‌ها، نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداخته و آسیب‌شناسی لازم با هدف رفع گلوگاه‌ها و افزایش بارگیری صورت پذیرفت.

معادن سنگ‌آهن سنگان در شرق استان خراسان رضوی با دارا بودن ذخیره بیش از ۲/۱ میلیارد تن سنگ‌آهن بزرگ‌ترین ذخایر خاورمیانه و پایتخت سنگ‌آهن ایران و یکی از غنی‌ترین مناطق جهان از نظر معادن سنگ‌آهن است به گونه ای‌که در حال حاضر سالانه ۷ میلیون تن سنگ‌آهن (به فرم دانه‌بندی، کنستانتره و گندله) از معادن فعال در سنگان استخراج و به مقاصد کارخانه‌های ذوب‌آهن، فولاد و بنادر جنوبی کشور جهت صادرات ارسال می‌گردد که حدود ۴۰% آن توسط راه‌آهن حمل می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.