| کد خبر: 166072 |

◄ شاخص راه روستایی کردستان افزایش یافت

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی کردستان ضمن تشریح پروژه راه‌های روستایی سال 96 گفت: شاخص راه‌های روستایی کردستان از ۴۶ درصد به ۴۸.۲ درصد رسیده است.

تین نیوز

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی کردستان ضمن تشریح پروژه راه‌های روستایی سال 96 گفت: شاخص راه‌های روستایی کردستان از ۴۶ درصد به ۴۸.۲ درصد رسیده است.

به گزارش تین‌نیوز، رامین محمودی گفت: در سال گذشته ۱۵۵ کیلومتر راه روستایی  احداث شد و راه‌های روستایی آسفالته را به ۲ هزار و ۹۳۰ کیلومتر افزایش داد.

او گفت: برای 155 کیلومتر راه روستایی حدود 70 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که با بهره‌برداری آن‌ها شاخص راه‌های روستایی کردستان از ۴۶ درصد به ۴۸.۲ درصد رسیده است.

محمودی گفت: ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی در این استان در حال احداث بوده و ۳۰۰ کیلومتر راه جدید روستایی نیز برای اجرا در حال برنامه‌ریزی است که با برگزاری مناقصه‌های جدید به یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: طرح‌های روستایی در حال اجرا حدود ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار موجودی دارد ولی اتمام یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر در دست بررسی نیازمند حدود پنج هزار میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان، محمودی در ادامه گفت: با اجرای این طرح‌ها میانگین فعلی دسترسی مردم به راه روستایی آسفالته از ۴۸.۲ درصد به حدود ۶۸ درصد میانگین کشوری می‌رسد که اتمام آن در صورت تأمین اعتبار موردنیاز حدود سه سال زمان می‌برد.

میانگین راه‌های آسفالته روستایی استان در ابتدای سال ۹۲ حدود ۳۶ درصد بود که در دولت تدبیر و امید با سرمایه‌گذاری‌های مختلف این شاخص ۱۲.۲ درصد افزایش‌یافته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.