| کد خبر: 166071 |

◄ شانسی برای ورود هواپیماهای ایرباس و بوئینگ وجود ندارد

عدم پیش‌بینی ضمانت اجرایی در قرارداد با بوئینگ و ایرباس باعث می‌شود تا در صورت لغو قرارداد ایران نتواند هیچ خسارتی دریافت کند.

تین نیوز

عدم پیش‌بینی ضمانت اجرایی در قرارداد با بوئینگ و ایرباس باعث می‌شود تا در صورت لغو قرارداد، ایران نتواند هیچ خسارتی دریافت کند.

محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با اعلام این خبر گفت: موتور این دو هواپیما آمریکایی است لذا قراردادها به‌صورت یک‌طرفه لغو شده است.

رضایی‌کوچی گفت: درصورتی‌که زمان عقد قرارداد خرید هواپیمای بوئینگ و ایرباس خروج آمریکا از برجام پیش‌بینی و ضمانت اجرایی لازم تعیین می‌شد درحال‌حاضر با مشکل مواجه نمی‌شدیم زیرا موتور هواپیماهای ایرباس و بوئینگ آمریکایی است لذا با این شرایط امکان ورود ایرباس و بوئینگ به ایران وجود ندارد.

نماینده جهرم در مجلس افزود: تضمین لازم از طرف قرارداد برای فروش ایرباس و بوئینگ به جمهوری اسلامی اخذ نشده بود، بنابراین با خروج آمریکا از برجام شانسی برای ورود هواپیمای ایرباس و بوئینگ به کشور نداریم هرچند پیش‌ازاین مذاکرات طولانی انجام و قراردادهایی منعقد شد.

به گزارش خانه ملت، رضایی‌کوچی بابیان اینکه قراردادهای ایرباس و بوئینگ یک‌طرفه قطع می‌شود، گفت: حمایت طرف‌های اروپایی هم کمکی به فروش هواپیمای ایرباس و بوئینگ به ایران نخواهد کرد زیرا موتور هر دو هواپیما آمریکایی است ازاین‌رو قراردادها به‌صورت یک‌طرفه به دلیل مخالفت آمریکا لغو شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.