| کد خبر: 166045 |

یک عضو شورای شهر تهران عنوان کرد:

◄ راهکارهای جایگزین برای ایجاد درآمدهای پایدار شهری

حدود 60 سال پیش بود که قانون شهرداری‌ها به تصویب شد که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و مسئولان شهری نیاز به بازنگری داشته و این روزها، پیش‌نویس لایحه طرح جامع مدیریت‌شهری نیز تدوین و به هیات‌دولت ارجاع شده است که قراراست تا حداکثر پیش از پایان تیرماه نتیجه آن مشخص شود.

تین نیوز

حدود 60 سال پیش بود که قانون شهرداری‌ها به تصویب شد که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و مسئولان شهری نیاز به بازنگری داشته و این روزها، پیش‌نویس لایحه طرح جامع مدیریت‌شهری نیز تدوین و به هیات‌دولت ارجاع شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، درآمد پایدار شهرداری‌ها این روزها به مساله‌ای جدی بدل شده و شهر فروشی نیز دیگر پاسخگوی آن نیست.

این موضوع باعث شده تا مسئولان شهری و شوراها به آن واکنش نشان داده و در برخی مواقع به آن نقد داشته باشند. پارلمان شهری یکی از مکان‌هایی است که اعضای آن با دقت نظری خاص چنین مسائلی را در شهر دنبال می‌کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر پنجم با بیان این‌که باید تکیه‌گاه درآمدهای پایدار تغییر پیدا کند، گفت: عوارض بر مصرف ساختمان‌ها به‌جای عوارض بر ساخت، می‌تواند یکی از  راهکارهایی باشد که درآمد پایدار در کشور در شهر را رقم بزند.

مجید فراهانی با بیان این‌که چارچوب کلی پیش‌نویس لایحه طرح جامع مدیریت شهری، تغییر تکیه‌گاه درآمدی شهرداری‌ها را شامل می‌شود، گفت: بررسی‌ها در این خصوص صورت گرفته و مصوباتی که درآمدهای شهرداری‌ها را کاهش می‌دهد باید مورد دقت نظر بیشتری قرار بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به لغو دو مصوبه شورای شهر تهران توسط دیوان عدالت اداری اشاره کرد و افزود: متاسفانه شوراهای شهر به جایگاه واقعی خود دست نیافته‌اند و بعضاً مصوبات آن توسط برخی ارگان‌ها نادیده گرفته می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، تکلیفی که ماده 173 قانون برنامه پنجم برای وزارت کشور بابت تدوین برنامه جامع مدیریت شهری تعیین کرده است، اعلام می‌دارد: دولت مجاز است در طول برنامه نسبت به تهیه برنامه جامع مدیریت شهری به‌منظور دستیابی به ساختار مناسب و مدیریت هماهنگ و یکپارچه شهری در محدوده و حریم شهرها، با رویکرد تحقق توسعه پایدار شهرها، تمرکز مدیریت از طریق واگذاری وظایف و تصدی‌های دستگاه‌های دولتی به بخش‌های خصوصی و تعاونی و شهردار‌یها، بازنگری و به‌روزرسانی قوانین و مقررات شهرداری‌ها و ارتقاء جایگاه شهردار‌یها و اتحادیه آنها اقدام قانونی به‌عمل‌آورد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.