| کد خبر: 166012 |

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت

گزارش آخر هفته اتصال مترو به راه‌آهن تهران در سال جاری، افزایش ۲۸ درصدی گردش تجاری بین ایران و گرجستان طی یک سال، هدف‌گذاری برای حمل ۷.۵ میلیون تن بار بین‌المللی از طریق راه‌آهن و پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصدی زیرسازی راه‌آهن چابهار- زاهدان​ مهمترین عناوین حوزه حمل‌ونقل ریلی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

تین نیوز

گزارش آخر هفته اتصال مترو به راه‌آهن تهران در سال جاری،  افزایش ۲۸ درصدی گردش تجاری بین ایران و گرجستان طی یک سال، هدف‌گذاری برای حمل ۷.۵ میلیون تن بار بین‌المللی از طریق راه‌آهن و پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصدی زیرسازی راه‌آهن چابهار- زاهدان​ مهمترین عناوین حوزه حمل‌ونقل ریلی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه حمل‌ونقل ریلی در هفته گذشته به شرح زیر است:

همکاری ایران و گرجستان در ایجاد تأسیسات لجستیکی

وزیر راه و شهرسازی در دیدار با هیئت اقتصادی گرجستان با بیان اینکه همکاری در حوزه حمل و نقل چندوجهی یکی از پروژه‌های مورد نیاز و مناسب برای پیگیری در این شرایط به شمار می‌رود گفت: برای تحقق این امر به تعدادی شرکت‌های حمل و نقلی چندملیتی بین ۲ کشور نیاز داریم  تا بتوانیم بار را از مقصد هند توسط ایران و گرجستان به اروپا منتقل کنیم.

این مقام مسئول با تأکید براینکه تمامی تلاش ما براین است تا بتوانیم برای کریدورهای مذکور یک هدفگذاری کمی و اقتصادی مناسب داشته باشیم گفت: ما در ایران به احداث تعدادی لجستیک پارک نیاز داریم که به شما نیز پیشنهاد می‌کنیم درصورت تمایل برای ایجاد تأسیسات لجستیکی از این مسیر استفاده کرده و از ظرفیت بنادر جنوبی و شمالی کشور ما بهره‌مند شوید.

آغاز پروژه برقی کردن راه‌آهن تهران- مشهد در آینده نزدیک

رییس جمهور در مراسم رونمایی از ۴۳۶ طرح اقتصادی در استان خراسان رضوی، از آغاز پروژه برقی کردن راه آهن تهران-مشهد در آینده نزدیک خبر داد.

وی ادامه داد: راه اندازی قطار برقی مشهد - تهران تحول بزرگی را ایجاد می کند همچنین راه اندازی راه آهن خواف به هرات بسیار مهم است چون ایران را به لحاظ ریلی به کشور همسایه متصل می کند.

برقی کردن خط آهن تهران - مشهد به زودی کلید می‌خورد

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از آغاز عملیات اجرایی برقی کردن خط آهن تهران - مشهد در بهار امسال خبر داد و گفت: اعتبار اسنادی (LC) مورد نیاز اجرای این طرح ریلی در اگزیم بانک چین گشایش شده است.

سعید محمدزاده  افزود: برای اجرای قرارداد برقی کردن خط آهن تهران - مشهد تمام اقدام های مورد نیاز از طرف ایران انجام شده و در آینده کنسرسیومی از پیمانکاران ایرانی و شرکت چینی در این مسیر ریلی کار خود را آغاز می کنند.

پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصدی زیرسازی راه‌آهن چابهار- زاهدان​

معاون وزیر راه وشهرسازی از پیشرفت ۶۳ درصدی در زیرسازی راه‌آهن چابهار- زاهدان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این خط ریلی با هدف توسعه کریدور ریلی شرق کشور با جدیت در حال انجام است و در همین راستا ۲۷۲۳ نفر نیروی انسانی و ۷۱۶ دستگاه ماشین آلات در پروژه فعال هستند.

خیراله خادمی در سفر به سیستان و بلوچستان از پروژه‌های این استان بازدید کرد و در خصوص راه‌آهن چابهار- زاهدان گفت:‌ خط ریلی چابهار- زاهدان با هدف ایجاد کریدور ریلی شرق کشور و اتصال بندر شهید بهشتی چابهار به شبکه ریلی احداث شده است.

هدف‌گذاری برای حمل ۷.۵ میلیون تن بار بین‌المللی از طریق راه‌آهن

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت شرکت راه‌آهن از هدف‌گذاری برای جابجایی ۳ میلیون تن بار ترانزیتی و حمل ۷.۵ میلیون تن بار بین‌المللی در سال ۹۷ خبر داد.

معاون بهره‌برداری و  سیر و حرکت شرکت راه‌آهن با اشاره به روند پیگیری توافق‌نامه‌های امضاشده در بخش حمل کالا گفت: صادرات ۱ میلیون تن محمولات نفتی و ۱ میلیون تن کلینکر سیمان از طریق راه‌آهن به ازبکستان در مسیر مطلوبی قرار دارد و انتظار می‌رود به‌زودی کار حمل آن آغاز شود.

تمامی کارکنان راه‌آهن تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند

عضو هیئت مدیره شرکت راه‌آهن با اشاره به مصوبه اخیر هیئت‌مدیره برای تحت پوشش بیمه تکمیلی گفت: با این تصمیم کلیه نیروهای شرکتی راه‌آهن دقیقا مشابه کارکنان رسمی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار خواهند گرفت و تأمین سهم کارفرمائی این بیمه به عهده راه‌آهن خواهد بود.

سعید رسولی عضو هیئت‌مدیره راه‌آهن در سفر به زاهدان و در شورای اداری راه‌آهن جنوب شرق گفت: با حمل بیش از ۴۰ میلیون تن بار در سال ۹۵ و حمل حدود ۴۷ میلیون تن بار در سال ۹۶ طی ۲ سال متوالی در تاریخ راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران رکورد حمل بار در شبکه ریلی شکسته شد.

 افزایش ۲۸ درصدی گردش تجاری بین ایران و گرجستان طی یک سال

معاون اول نخست‌وزیر گرجستان با بیان اینکه در صورت راه‌اندازی کامل این کریدور روابط تجاری بین کشورها تا حد چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد گفت: براساس آمار موجود طی یک سال گذشته ۱۸۱ میلیون دلار گردش تجاری بین ۲ کشور  اعلام شده که نسبت به مدت مشابه افزایش ۲۸ درصدی را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت بالای ایجاد مسیر مناسب بین آسیا و خلیج فارس بیان کرد: از احداث و تکمیل راه‌اهن آستارا بسیار خرسند بوده و امید داریم تا با بهره‌برداری هرچه سریعتر از این پروژه تمامی  سیستم‌ها به این خط بین‌المللی متصل و کریدور ریلی مذکور راه‌اندازی شود.

اتصال مترو به راه‌آهن تهران در سال جاری

مدیرکل راه‌آهن تهران، از انجام مراحل نهایی اتصال راه‌آهن تهران به مترو خبر داد و گفت: امسال مسافران می‌توانند به صورت مستقیم از سکوهای ایستگاه تهران به خطوط مترو دسترسی داشته باشند.

مدیرکل راه‌آهن تهران همچنین درباره طرح جامع ایستگاه تهران گفت: طرح جامع که مشاور در حال تهیه آن است، هنوز نهایی نشده. اما خروجی‌های آن در حال انتشار است و در سال جاری این طرح به تصویب می‌رسد. بر اساس این طرح برنامه‌های توسعه پیش گرفته خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.