| کد خبر: 165968 |

◄ تمایل چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در بندر آبادان

تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری در بنادر کشور موجب جذب سرمایه های خارجی به این بخش می شود. مسعود خیاط‌زاده عضو اتاق بازرگانی ایران با اعلام این خبر گفت: سرمایه گذاران داخلی و خارجی متعددی برای حضور در بنادر ایران اعلام آمادگی کردند.

تین نیوز

تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری در بنادر کشور موجب جذب سرمایه های خارجی به این بخش می شود.

مسعود خیاط‌زاده عضو اتاق بازرگانی ایران با اعلام این خبر گفت: سرمایه گذاران داخلی و خارجی متعددی برای حضور در بنادر ایران اعلام آمادگی کردند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، خیاط زاده درباره خروج آمریکا از برجام و تاثیر آن بر سرمایه گذاری در بنادر کشور افزود: ایران سال های متمادی است که با تحریم روبرو شده است حتی در زمان برجام هم آمریکا موانع متعددی ایجاد می کرد تا روند توسعه ای در کشور مختل شود. از اینرو خروج آمریکا از برجام، تاثیری بر فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری نخواهد گذاشت.

عضو اتاق بازرگانی ایران اذعان داشت: پتانسیل بنادر کشور را نباید دستکم گرفت. اکنون ظرفیت خالی وجود دارد که به آن توجه نمی شود. سازمان بنادر و دریانوردی باید فرصت های سرمایه گذاری در بنادر کشور را اطلاع رسانی کند تا بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی بدانند در چه بخش های امکان حضور دارند.

او ادامه داد: ما مشکلی در جذب سرمایه گذار نخواهیم داشت. سرمایه گذاران واقعی به منفعت مالی خود می اندیشند بدین جهت مسایل سیاسی برای آنها در اولویت نیست. اگر به سمت تسهیل فرآیند سرمایه گذاری حرکت کنیم در شرایطی که آمریکا از برجام خارج شده است می توان سرمایه گذاران بیشتری را جذب کرد.

ابراز تمایل چینی ها برای سرمایه گذاری در بندر آبادان

خیاط زاده تصریح کرد: در نشست های که با سرمایه گذاران خارجی داشته ایم آنها برای سرمایه گذاری در بنادر ایران اعلام آمادگی کرده اند. اخیرا نیز یک شرکت چینی برای سرمایه گذاری در بندر آبادان،  ابراز تمایل کرده است. با  حضور شرکت های خارجی می توان در جهت توسعه بنادر گام برداشت.

فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری در بنادر نباید از دست برود

عضو اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: حجم مبادلاتی که اکنون در بنادر کشور ثبت می شود با توجه به ظرفیت بنادر کشور اعداد چشمگیری نیست. از این‌رو سازمان بنادر و دریانوردی در مورد تخفیف های بندری باید اهتمام بیشتری بورزد. البته در سال جاری تعرفه های بندری کاهش پیدا کرد و این امر کار بزرگی بود ولی در شرایط موجود و با هدف رونق بنادر می توان مجددا تعرفه ها را بازنگری کرد.

او در مورد بنادر جنوبی کشور تصریح کرد: بنادر خرمشهر و آبادان ظرفیت خالی زیادی دارند بدین جهت با توسعه زیرساخت بنادر یاد شده می توان سهم تجارت در این مناطق را افزایش داد. این در حالی است که بندر فاو در عراق با سرعت در حال پیشرفت است. ما نباید اجازه دهیم فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری در بنادر کشور از دست برود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.