| کد خبر: 165958 |

هدایتی:

◄ 50 درصد از تصادفات در 16 درصد از جاده‌ها رخ می‌دهد

باید مشخص شود پولی که خرج ایمنی کردیم و مداخله‌ای که داشتیم چقدر اثربخش بوده و آیا منجر به کاهش تلفات شده است یا خیر؟ ارزیابی پرده آخر کارها است.

تین نیوز

مدیرکل دفتر ایمنی ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت:50 درصد از تصادفات در 16 درصد از شبکه راه‌ها رخ می‌دهد و بنابراین شناسایی راه‌های پرخطر در کنترل تصادفات و کاهش تلفات جاده‌ای بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز تبین مفهوم ایمنی برای کاربران جاده و مسئولان مربوطه به‌عنوان موضوعی که می‌تواند بخش زیادی از مشکلات حمل‌ونقل ایران را حل نماید و حوادث حمل‌ونقلی را کاهش دهد این روزها شکل جدی‌تری به خود گرفته است.

هم‌زمان با آمار افزایشی تلفات جاده‌ای در ایران جواد هدایتی مدیرکل دفتر ایمنی ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به خبرنگار ما، گفت: تا زمانی که نگاه ما به موضوع ایمنی نگاه سطحی باشد آمار تلفات جاده‌ای کاهش نخواهد یافت.

او با توضیح اینکه مدت‌های زیادی است با ایشالا ماشالا و سهو و خطاکارها را پیش می‌بریم، گفت: ما چاره‌ای نداریم جز اینکه بر اساس دیتا تصمیم بگیریم. هیچ کشوری بدون دیتا نتوانسته است برنامه‌ریزی موفقی برای کنترل تصادفات جاده‌ای داشته باشد.

هدایتی بابیان اینکه روسای ادارات حمل‌ونقلی در شهرستان‌ها نفر اول ایمنی در هر استان هستند گفت: انتظار داریم این افراد نسبت به انواع تصادفات در حوزه خود حساس باشند و سر صحنه حضور مؤثر داشته باشند . حضور مؤثر هم به معنای جمع‌آوری دیتای درست است.

وی بابیان اینکه برداشت جزییات حادثه و بایگانی آن و داشتن یک نظام ثبت تصادفات کمک زیادی به شناسایی مشکلات می‌کند، ادامه داد: خیلی مهم است که شبکه راه‌ها را در استان‌ها بشناسیم و در آخر اینکه نهایتاً این اطلاعات تجزیه‌وتحلیل شود و اثربخش بودن کارها ارزیابی شود.

هدایتی ادامه داد: باید مشخص شود پولی که خرج کردیم و مداخله‌ای که داشتیم چقدر اثربخش بوده و آیا منجر به کاهش تلفات شده است یا خیر؟ ارزیابی پرده آخر کارها است.

وی هم چنین خبر داد که در سطح کمیسیون ایمنی راه تفاهم‌نامه‌هایی آماده شده است و سعی می‌کنیم بین دستگاه‌ها تبادل اطلاعات داشته باشیم و به یک تفاهمی در زمینه دیتا برسیم اما درعین حال گفت با نظام مطلوب فاصله داریم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.