| کد خبر: 165932 |

◄ «نوبت مجازی» چگونه برای برای کامیون‌های خارجی ایجاد اشتغال می‌کند؟

یک فعال بخش حمل‌ونقل کالا معتقد است اجرای طرح نوبت مجازی در پایانه بندرعباس در حال نابودی بخش ترانزیت و از بین بردن فرصت‌های شغلی حمل‌ونقل و ایجاد اشتغال برای کامیون‌های افغانستان و آسیای میانه است.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل‌ونقل کالا معتقد است اجرای طرح نوبت مجازی در پایانه بندرعباس در حال نابودی بخش ترانزیت و از بین بردن فرصت‌های شغلی حمل‌ونقل و ایجاد اشتغال برای کامیون‌های افغانستان و آسیای میانه است.
به گزارش تین‌نیوز، این کاربر با ارسال پیامی به این شبکه خبری اظهار کرد: در حال حاضر کامیون‌های بخش ترانزیت وقتی در نوبت بارگیری پایانه بندرعباس ثبت‌نام می‌کنند با توجه به مدت زمان انتظار 17 روز برای بارگیری بارهای داخلی، صاحبان و رانندگان این کامیون‌ها به خاطر داشتن نوبت بارگیری در پایانه، برای به موقع رسیدن به نوبت پایانه بندرعباس حاضرند بار کانتینرهای کشور افغانستان و آسیای میانه را با هر کرایه و کیفیتی حمل کنند.
وی افزود: کاهش کرایه که به خاطر چانه نزدن راننده شکل گرفته(چون راننده دیگر کرایه برایش مهم نیست و فقط زمان برایش مهم شده تا به موقع بتواند خود را به پایانه بندرعباس برساند) حال این کاهش کرایه با منفعت‌طلبی بعضی از شرکت‌های بین‌المللی همراه شده است.

این کاربر تین‌نیوز اظهار کرد: در حال حاضر و به طور خزنده شرکت‌ها سود ریالی موقت خود را در این کار می‌بینند که بار کشور افغانستان و آسیای میانه را به CMR قلابی( با توجه به قلابی بودن CMR کالا نمی‌تواند بیمه شود که خلاف مقررات حمل و نقل است) به مرز دوقارون و سرخس حمل کنند.
وی تاکید کرد: در آنجا کانتینر به صورت انتقال کامیون ایرانی به کامیون افغانی و کامیون‌های ترکمن و ... ادامه مسیر می‌دهد و این در حالی است که قبلا این کانتینرها به صورت حمل مستقیم توسط کامیون‌های ایرانی به مقاصد خود حمل می‌شدند.
به گفته  وی این کار به این معناست که طرح نوبت مجازی در پایانه بندرعباس به طور خزنده در حال از بین بردن بخش ترانزیت و از بین بردن فرصت های شغلی بخش حمل‌و‌نقل کشور و ایجاد شغل برای حمل‌ونقل کشورهای همسایه است.

این فعال بخش حمل‌ونقل کالا خاطرنشان کرد: در این میان مسئولان حمل‌و‌نقل کشورهای افغانستان و کشورهای آسیای میانه باید از اجرای طرح نوبت مجازی در پایانه بندرعباس بسیار خوشحال باشند.
وی گفت: اخذ عوارض از کامیون‌های ایرانی توسط کشور ترکمنستان نیز دست به دست نوبت مجازی داده تا حمل‌و‌نقل بین‌المللی کشور را به طور خزنده و بی‌صدا نابود کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.