| کد خبر: 165928 |

مدیر عامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه

◄ خط 7 مترو اواخر خرداد ماه بازگشایی می‌شود

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه از راه‌اندازی خط 7 مترو تهران در اواخر خردادماه سال جاری، خبر داد.

تین نیوز

مدیر عامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه از راه‌اندازی خط 7 مترو تهران در اواخر خردادماه سال جاری، خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، علی امام اظهار کرد: آبان‌ماه سال گذشته بود که خط 7 مترو به دلیل پاره‌‍‌ای از مسائل ایمنی تعطیل شد تا به مشکلات آن رسیدگی شود.

وی با بیان این نکته که «به دلیل ضرورت تامین منابع مالی کار تعمیر و تجهیز خط هفت مترو با تاخیر شروع شد»، افزود: تا پایان اردیبهشت که آن‌را زمان بازگشائی خط 7 مترو دانسته‌اند، قطعاٌ این مسیر آماده بهره‌برداری نخواهد شد و اواخر خردادماه ماه زمانی است که شرکت مترو تهران به دلیل کارهای اجرایی آن را برای راه‌hندازی مجدد خط 7 در نظر دارد.

افشین حبیب‌زاده عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران نیز در این‌باره گفت: سیگنالینگ مورد استفاده در این خط «موقت» بوده، موقت بودن سیگنالینگ بسیار خطرناک بود، چرا که راهبر با استفاده از بی‌سیم با مرکز در ارتباط بود. همچنین سیستم تهویه در این خط بسیار مشکل داشت به گونه‌ای که هیچ هواساز و هواکشی در طول 22 کیلومتر خط 7 مترو فعالیت نداشت که این مسئله نیز بسیار نگران کننده بود. چرا که اگر حریق یا حادثه‌ای در داخل تونل رخ می‌داد علاوه بر اینکه مسافران راه خروج نداشتند، نمی‌توانستیم از وضعیت آنها نیز با خبر شویم.

به گفته وی، متاسفانه بحث عدم هواکش خط 7 مترو بسیار جدی بود به گونه‌ای که حتی هنوز برخی از این زمین‌ها که باید هواکش‌ها در آن ساخته می‌شد تملک نشده بود و در برخی ایستگاه ها هم که سیستم هواساز پیش بینی شده بود شاهدیم که بصورت منقطع و مقطعی بوده ، در حالی که طراحی سیستم هواکش یکپارچه است و نمی‌توان هواساز یک ایستگاه را فعال کرد در حالیکه ایستگاه قبل و بعد هواساز نداشته باشند.

حبیب‌زاده با خاطرنشان کردن این مهم که این خط دارای نواقص زیادی بود که ضریب ناایمنی را افزایش می‌داد، یادآور شد: جالب است بدانید که نامه‌های مشاور خط نیز در جلسه قرائت شد که اتفاقا در هیچ نامه‌ای مشاور خط به طور صریح اعلام نکرد که این خط ایمن است. چرا که با وجود این حجم نواقص نمی‌توانست تاییدیه‌های لازم را ارائه دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • نامدار 0 0

    همش وعده و وعده سیگنالینگ . چند روز دیگه ماه رمضان تمام است و توی این گرما باید به درس و دانشگاه و کارامون برسیم من از حقم نمی گذرم .