| کد خبر: 165901 |

نوروزی خبر داد:

◄ تدوین دستورالعمل تکمیلی نصب تابلوهای سرعت منطقه‌ای

لزوم امحای خط‌کشی‌های قدیمی و خط‌کشی صحیح از جمله مواردی است که در ارتقای ایمنی جاده‌ها باید موردتوجه جدی قرار گیرد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  از تهیه و تدوین دستورالعمل ضوابط تکمیلی نصب تابلوهای سرعت منطقه‌ای و ابلاغ آن به استان‌ها از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز حیدر نوروزی مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به لزوم هماهنگ‌سازی سیاست‌ها  و دستورالعمل‌ها در سراسر کشور در ارتباط با موضوع ایمنی، گفت: لازم است که حساسیت‌ها نسبت به موضوع ایمنی و نسب به نصب درست علائم جاده‌ای در راه‌ها بیشتر شود.

وی با بیان اینکه برگزاری این نشست‌ها به‌صورت مستمر منجر به نتایج اجرایی مفیدی درزمینهٔ ایمنی خواهد شد، گفت: در ماه گذشته روسای دفاتر حریم راه‌ها در استان‌ها گردهمایی داشتند و طی آن مسائل و مشکلات موجود در این حوزه و راهکارهای مناسب موردبحث و بررسی کارشناسانه قرار گرفت.

مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به لزوم ساماندهی تابلوها و علائم موجود در حاشیه جاده‌ها اشاره کرد و گفت: توجه به ضوابط جانمایی و نصب علائم مسیر نما، نصب آشکارسازها، شستشوی به‌موقع تابلوهای اخطاری، دقت در نصب تابلوهای محدودیت سرعت و ساماندهی آن‌ها، اثرات زیادی در کاهش تصادفات جاده‌ای دارد.

وی با ارائه تصاویری از خطای استان‌ها در نصب و تجهیز راه‌ها به تابلوهای علائم رانندگی، گفت: لزوم امحای خط‌کشی‌های قدیمی و  لزوم خط‌کشی صحیح از جمله مواردی است که در ارتقای ایمنی جاده‌ها باید موردتوجه جدی قرار گیرد. 

بر اساس اعلام خبر نوروزی تهیه و تدوین دستورالعمل ضوابط تکمیلی نصب تابلوهای سرعت منطقه‌ای و ابلاغ آن به استان‌ها از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اغاز شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.