| کد خبر: 165894 |

◄ دیپلمات‌های اروپایی: ترامپ امشب از برجام خارج می‌شود

ترامپ امشب نظر خود را در باره تأیید یا عدم تأیید برجام اعلام می کند.

تین نیوز

ترامپ امشب نظر خود را در باره تأیید یا عدم تأیید برجام اعلام می کند؛ اما کارشناسان و دیپلمات های اروپا و آمریکا معتقدند که ترامپ امشب آمریکا را از برجام خارج خواهد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، دیروز در حساب توئیتری خود اعلام کرد: بزودی درباره برجام تصمیم خواهد گرفت و افزود: فردا از کاخ سفید در ساعت دو بعد از ظهر (به وقت واشینگتن)، تصمیمم درباره توافق (هسته‌ای) ایران را اعلام خواهم کرد.

ترامپ اعلام کرده که هیچ کس درباره تصمیم برجامی او اطلاعی ندارد. با این حال، دیپلمات‌های اروپایی و مقامات آمریکایی در گفتگو با رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند ترامپ از برجام خارج خواهد شد.

اگر ترامپ از برجام خارج شود، این اقدام ترامپ در 15 ماه ریاست‌جمهوری او، پرتبعات‌ترین تصمیم در حوزه امنیت ملی آمریکا خواهد بود.

چند ماه پیش ترامپ تعلیق تحریم‌های ایران را با چند شرط و برای آخرین تمدید کرد. ترامپ برای استمرار در توافق هسته‌ای گفته باید نگرانی‌هایش درباره تاریخ انقضای برجام، بازرسی‌ها از سایت‌های ایران و حضور ایران در منطقه رفع شود. از آن پس، اروپایی‌ها با وزارت خارجه آمریکا مذاکراتی برای رفع نگرانی‌های ترامپ انجام دادند. اما این مذاکرات به جایی نرسید.

دیپلمات بلندپایه اروپایی، که نخواسته نامش فاش شود، گفته کاملا واضح است که ترامپ مانند گذشته تعلیق تحریم‌های ایران را تمدید نخواهد کرد.

علاوه بر این مقام اروپایی، چندین مقام سابق و کنونی آمریکایی و خارجی به روزنامه واشینگتن‌پست هم گفته‌اند ترامپ تعلیق تحریم‌های ایران را تمدید نخواهد کرد.

ترامپ
دونالد ترامپ دیروز در حساب توئیتری خود اعلام کرد: فردا از کاخ سفید در ساعت دو بعد از ظهر (به وقت واشینگتن)، تصمیمم درباره توافق (هسته‌ای) ایران را اعلام خواهم کرد.

به گزارش فرارو، خروج احتمالی ترامپ از برجام در حالی صورت می‌گیرد که اخیرا رهبران اروپایی برای مجاب کردن او به ماندن در توافق هسته‌ای تلاش‌هایی کردند. در این راستا، ایمانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، و انگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، برای نجات برجام به واشینگتن سفر کردند. اما لابی‌گری اروپایی‌ها نتوانست نظر ترامپ درباره برجام را تغییر دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.