| کد خبر: 165885 |

◄ حساسیت روسای ادارات راهداری به ایمنی بالا می رود

بسیاری از موضوعات مطرح‌شده در این همایش را شاید روسای ادارات تاکنون نمی‌دانستد و اگر می‌دانستند نسبت به آن حساس نبودند. بنابراین برگزاری این همایش‌ها حساسیت روسای شهرستان ها را نسبت به ایمنی بلا می‌برد.

تین نیوز

رئیس نگهداری راه‌های استان خراسان رضوی تأکید دارد که حساس کردن روسای ادارات شهرستان‌ها به موضوع ارتقای ایمنی می‌تواند کمک کننده باشد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز اولین گردهمایی روسای ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سراسر کشور روز گذشته با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و عبدالهاشم حسن نیا رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سالن اجتماعات مجموعه عصر انقلاب در احمدآباد مستوفی آغاز شد و تا پایان امروز 18 اردیبهشت ادامه دارد.

در این همایش علاوه بر ارائه سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حوزه‌های تخصصی حمل‌ونقل، برنامه‌ریزی، راهداری و منابع انسانی، مقالات تخصصی در حوزه راهداری و نگهداری راه‌ها، تصادفات جاده‌ای و ایمنی، توسعه ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی از سوی متخصصان و مسئولین ارائه شد.

علی رجایی رئیس نگهداری راه‌های استان خراسان رضوی که از شرکت‌کنندگان در این مراسم است به خبرنگار ما گفت: برای اولین بار است که روسای ادارات شهرستان‌ها به این همایش دعوت‌شده‌اند که می‌تواند در بهبود وضعیت راه‌ها مؤثر واقع شود. چراکه رئیس ادارات شهرستان‌ها مستقیماً با موضوعات مربوط به راه در ارتباط هستند و نوک پیکان اجرا در شهرستان‌ها هستند.

علی رجایی

به گفته رجایی مطالبی که در خصوص ایمنی در روز نخست این همایش ارائه شد کمک قابل‌توجهی برای تصمیم‌گیری درست روسای ادارات و بهتر انجام شدن کارها در شهرستان می‌کند.

وی با توضیح اینکه در گذشته مسول ایمنی و اکنون مسول نگهداری راه‌ها در استان هستم، ادامه داد: ما درگذشته هم در این جلسات شرکت می‌کردیم اما بازهم می‌آمدیم و مطالب را به روسای شهرستان‌ها منتقل می‌کردیم. این ابتکار اقدام مناسبی بوده است و مطمینا در انجام عملیات اجرایی می‌تواند کمک خوبی برای روسای شهرستان‌ها باشد.

رجایی در پاسخ به این سؤال که آیا برای ایمنی به دیتا احتیاج  است یا اعتبار؟گفت: منابع مالی هم مؤثر است اما با پنل هایی که در این همایش ارائه شد متوجه شدیم که شاید نیازی به منابع نباشد و بحث مدیریت مهم‌تر است.

رئیس نگهداری راه‌های استان خراسان رضوی ادامه داد: برای مثال نصب یا برداشتن تابلوهای غلط و یا ساماندهی تابلوها و علائم و تجهیزات ایمنی ربطی به منابع مالی ندارد. باز بودن پیچ گاردریل ها یا نصب تابلوهای غلط که راننده را به اشتباه می‌اندازد که در برخی پاورپوینت‌های مدیران در این همایش ارائه شد همه از سر سهل‌انگاری در اجرا است و این اشکالات به بی‌پولی ربطی ندارد.

او تأکید دارد که بسیاری از موضوعات مطرح‌شده در این همایش را شاید روسای ادارات تاکنون نمی‌دانستند و اگر می‌دانستند نسبت به آ« حساس نبودند. بنابراین برگزاری این همایش‌ها حساسیت مدیران  را نسبت به ایمنی بالا می‌برد.

او تأکید دارد که حساس کردن روسای ادارات شهرستان‌ها می‌تواند به موضوع ارتقای ایمنی  کمک کند.

جواد نگاهداری رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ملایر در استان همدان نیز به خبرنگار ما گفت: از دست اندرکاران این همایش تشکر می کنم  و اعتقاد دارم این نوع  گردهمایی ها به روسای ادرات شهرستان کمک میکند تا نگاه واقع بینانه ای برای ارتقای ایمنی جاده‌ها داشته باشند.

جواد نگاهداری

وی با توضیح اینکه این همایش یکسری نقاط ضعف و قوت داشت ادامه داد: امیدواریم به مرور نقاط ضعف برطرف شود و برگزاری این همایش در سالهای اینده با قدرت بیشتری ادامه داشته باشد.

او توضیح می‌دهد بسیاری از نکاتی که امروز گفته شد؛ پیش از این و از نظر ما موضوعات تاثیرگذاری بر مقوله ایمنی نبود.قبل‌تر خیلی‌ها از این موضوعات را در شهرستان می‌دیدیم، اما به دید کارشناسی به آن نگاه نمی‌کردیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.