| کد خبر: 165884 |

◄ کل پروژه‌‌های نیمه‌کاره فرودگاهی تا پایان سال به اتمام می‌رسد

ما پروژه‌هایی در فرودگاه‌ها داشتیم که سازه‌های آن‌ها، در حال از بین رفتن بود گفت: مردم از دیدن پروژه‌های نیمه‌کاره ناراحت بودند و این ناامیدی هزینه‌های زیادی برای کشور داشت که ما در شرکت فرودگاه‌ها به این مساله پایان دادیم.

تین نیوز

رحمت‌اله مه‌آبادی در نشست خبری خود که صبح امروز (هجدهم اردیبهشت) در فرودگاه گرگان برگزار شد،  عنوان کرد: ما در سال 96 حدود 61 میلیون و 562 هزار و 246 نفر در فرودگاه‌های کشور اعزام و پذیرش داشته‌ایم که از این میزان بیش از 92 درصد پروازها در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، وی افزود: با مقایسه این آمار با عملکرد سال گذشته متوجه می‌شویم اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها وناوبری هوائی ایران، حدود 7 درصد رشد داشته است و در نشست و برخاست نیز رشد 8 درصدی را ثبت کردیم.

مه‌آبادی با اشاره به این نکته که، میزان بار هوائی حمل شده در سال 96 نسبت به سال 95 رشد 9 درصدی داشته است، گفت: ما وظیفه سنگینی برای پاسخگویی به این رشد در دو حوزه فرودگاهی و ناوبری برعهده داشتیم که اگر نمی‌توانستیم به موقع به این موضوع پاسخگو باشیم اکنون شاهد اعتراض‌های شرکت‌های هواپیمایی بودیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها وناوبری هوایی ایران با تاکید بر این‌که ما هیچ تقاضایی را برای افزایش پروازها تاکنون بی پاسخ نگذاشته‌ایم، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مهم ما و شخص وزیر راه وشهرسازی بحث پروژه‌های نیمه تمام بود، این در حالی است که ما پروژه هایی داشتیم که 16 سال از آن می‌گذشت.

رئیس شرکت هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و نابری هوائی ایران، با بیان این‌که تمام پروژه‌های نیمه‌کاره در فرودگاه‌های کشور تا پایان سال 97 به اتمام می‌رسد، خاطرنشان کرد: در پایان سال جاری هیچ طرح نیمه‌کاره‌ای در فرودگاه‌های کشور نخواهیم داشت چرا که ما آسیب‌های بسیاری از پروژهای نیمه‌تمام دیدیم و حجم بسیار زیادی از منابع ما در پروژ هاها نیمه‌تمام اتلاف شد.

مه‌آبادی با اعلام این‌که ما پروژه‌هایی در فرودگاه‌ها داشتیم که سازه‌های آن‌ها، در حال از بین رفتن بود گفت: مردم از دیدن پروژه‌های نیمه‌کاره  ناراحت بودند و این ناامیدی هزینه‌های زیادی برای کشور داشت که ما در شرکت فرودگاه‌ها به این مساله پایان دادیم.

این مقام مسئول در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوائی ایران، با اعلام این‌که در سال جاری 450 میلیارد تومان پروژه به بهره‌برداری خواهیم رساند، تصریح کرد: برای مثال در فرودگاه گرگان طی دوسال گذشته 10 پروژه مهم اجرا و بالغ بر 70 میلیارد تومان هزینه شد، این اقدامات انجام شده در این فرودگاه بدون تقاضای مقامات محلی و استانی انجام شد و خودمان به این نتیجه رسیدیم که در کدام فرودگاه‌های کشور تقاضا وجود دارد.

مه‌آبادی با اعلام این‌که در حال حاضر پیشرفته‌ترین و کامل‌ترین سامانه ناوبری در کشور در فرودگاه گرگان نصب شده است، اظهار کرد: تمام برنامه‌ها و طرح‌های این فرودگاه در پایان سال جاری به اتمام می‌رسد و این در حالی است که حداقل تا دو دهه دیگر این فرورگاه به هیچ توسعه دیگر احتیاج خواهد داشت.

وی به یک رویداد بسیار مهم در آینده نزدیک اشاره داشت و گفت: اتمام طرح طرح «کاداستر» به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دستگاه‌های اجرائی کشور، اولین دستگاه بزرگ اجرایی کشور خواهیم بود که تمامی املاک در قانون «کادال» را پیاده سازی کرده و تمام عرصه فرودگاه‌ها رابه صورت مشخص و معین ثبت می‌کنیم. 95 درصد این کار به پایان رسیده که مابقی آن تا پایان فصل به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان این‌که «این کار باعث خواهد شد که پدیده زمین‌خواری در فرودگاه‌های کشور به کلی به پایان برسد، عنوان کرد: در دو سال گذشته طرح توسعه تحول خدمت رسانی را که به احتمال قوی فرودگاه شیراز خواهد بود را وارد رنکینگ جهانی خواهیم کرد.

او افزود: در سال جاری یکی از کارهای دیگری که خواهیم کرد بحث توسعه مدیریت فرودگاه‌ها است که، در این طرح قصد داریم مدیران فرودگاهی خود را از نظر دانش و تخصص به سطح جهانی برسانیم. در این «اینگام» که از دوسال گذشته مطالعات آن آغاز شده، اولین مدیران فرودگاه‌های ما آموز ش‌های خود را در داخل کشور شروع کردند. امیدواریم از اواخر نیمه دوم سال این مدیران را به اروپا اعزام کنیم. تا در فرودگاهای مطرح جهان آموزش ببینند.

وی گفت: امسال توسعه و نوسازی در حوزه ارتباطی و کمک ناوبری به اتمام خواهد رسید تا مدیران ما در فرودگا های کشور دیگر نگرانی نداشته باشند و بلکه تنها به مدیریت بپردازند. در حال حاضر تنها فرودگاه امام است که می‌تواند منابع مالی خود را تامین کند و مهرآباد با بیش از 450 پرواز نمی‌تواند هزینه جاری خود را در بیاورد.

مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران سپس به اقدامات انجام شده برای افزایش رضایت مسافران اشاره کرد و گفت: طرح توسعه خدمات رسانی به مسافران که از دو سال پیش آغاز شده است، امسال از حالت پایلوت خارج می‌شود و به احتمال زیاد اجرای آن در فرودگاه شیراز به عنوان یکی از پر رفت‌وآمدترین فرودگاه‌های بین‌المللی کشور از امسال آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به تغییر رویکرد مدیریت فرودگاهی از ملی به بین‌المللی افزود: با اقدامات انجام شده توانستیم رتبه فرودگاه‌های ایران را بر اساس نظرسنجی مسافران و ارزیابی‌های فدراسیون بین‌المللی فرودگاه‌ها به ۴.۶ از ۵ برسانیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.