| کد خبر: 165799 |

◄ توصیه کشاورزیان برای کنترل تردد بار غیرمجاز

در شرایط تنگنای مالی روسای ادارات باید بتوانند بهترین استفاده را از این ادغام داشته باشند. یکی از این کارها که در اختیار روسای ادارات است کنترل تردد بارهای غیرمجاز است

تین نیوز

مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ادغام ادارات راهداری با سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌ها که دو سال پیش انجام شد تاکید کرد: در شرایط تنگنای مالی روسای ادارات باید بتوانند بهترین استفاده را از این ادغام داشته باشند. یکی از این کارها که در اختیار روسای ادارات است کنترل تردد بارهای غیرمجاز است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، داوود کشاورزیان در مراسم گردهمایی رؤسای ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سراسر کشور ضمن خوش‌آمدگویی به راهداران شرکت‌کننده در این مراسم، طی سخنرانی عنوان کرد: این ابتکار که برای نخستین بار روسای شهرستان‌ها دورهم جمع شده‌اند جای تقدیر تشکر دارد روسای ادارات راهداری در خط مقدم سازمان در استان‌های کشور قرار دارند و از آنجایی‌که مستقیماً با مردم در ارتباط هستند با انبوهی از درخواست‌های نمایندگان، استاندار، فرماندار و مقامات بالادستی قرار دارند که این شرایط کار سخت کرده است

وی با بیان اینکه که متأسفانه در سه سال اخیر کمبود منابع بسیار آزاردهنده بوده است، ادامه داد: رسم این است مقامات محلی (فرماندار و استاندار) طلبکارانه با روسای ادارات راهداری برخورد می‌کنند غافل از اینکه خود در انجام مسئولیت‌هایشان سستی می‌کنند. درحالی‌که نگه‌داری جاری راه‌ها و همچنین پاک‌سازی پل‌ها و کارهای روزمره و جاری مربوط به نگه‌داری راه بر عهده روسای ادارات است توقعات دیگری از شما دارند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه منابع نگه‌داری جاری راه‌های کشور از منابع استانی باید تامین شود، اظهار داشت: متأسفانه مقامات محلی این موضوع را رعایت نمی‌کنند و توقع دارند این منابع از سازمان راهداری تأمین شود.

رئیس سابق سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: اگر سازمان راهداری در این دو سه سال برای نگه‌داری جاری کشور هزینه کرده است به این معنی نیست که این بودجه باید از طریق منابع ملی تأمین شود. تأکید می‌کنم که نگه‌داری راه‌های کشور باید از بودجه استانی انجام می‌شود و بر همین اساس این توقع از شما است که هنگامی‌که مقامات محلی از شما گزارش عملکرد خواستند به آن‌ها بگویید مگر بودجه‌ای به ما داده‌اید که توقع کار دارید.

کشاورزیان تأکید کرد: روسای ادارات راهداری متعهد به پاک‌سازی حریم راه‌ها، آبراه‌ها و کنترل وضعیت تابلوها و گارد ریل‌ها هستند و نباید از آن‌ها توقع انجام قراردادهای آسفالت و یا خرید ماشین‌آلات راه‌سازی را داشت.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به ادغام ادارات راهداری با سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌ها که دو سال پیش انجام شد اشاره کرد و افزود: در شرایط تنگنای مالی روسای ادارات باید بتوانند بهترین استفاده را از این ادغام داشته باشند. یکی از این کارها که در اختیار روسای ادارات است کنترل تردد بارهای غیرمجاز است.

کشاورزیان با توضیح اینکه بخشی از درآمد سازمان راهداری که به رقم 800 میلیارد تومان می‌رسد از طریق کنترل بارهای جاده‌ای است تصریح کرد: 4 درصد از این بودجه‌ به سازمان راهداری تعلق می‌گیرد و به همین دلیل روسای شهرستان‌ها باید دقت کنند که بار غیرمجاز در جاده‌های کشور جابه‌جا نشود و جلوی تردد بارهای غیرمجاز و بدون بارنامه گرفته شود.

به گفته او رعایت این نکته می‌تواند کمک زیادی به نگه‌داری راه‌های کشور و همچنین افزایش درآمد سازمان راهداری داشته باشد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • گلبرگ (محسن سابق) 0 0

    با احترام؛

    جناب آقای کشاوزیان ؛

    شما بارهای بدونه بارنامه بار غیر مجاز میدانید و ما به بارهای خارج از سالنهای اعلام بار را غیر مجاز میدانیم.

    که نهادهای مربوطه نسبت به آن بی تفاوتند.

    ما بارهایی را غیر مجاز میدانیم که کامیونهای ملکی شرکتها بدونه در نظر گرفتن حقوق مردم در شرایط نامطلوب فعلی اقتصاد مبادرت به حمل آنها میکنند.

    ونهادهای مربوطه نسبت به آن بی تفاوتند.

    ما بارهایی را غیر مجاز میدانیم که شرکتها با گرفتن کمیسیونهای نجومی به رانندگان میفروشند.
    فروختن بار بهترین توصیف برای گرفتن کمیسیون نجومی ایست.

    که نهادهای مربوطه نسبت به آن بی تفاوتند.

    ما بارهایی را غیر مجاز میدانیم که به عنوان بارهای ترانزیتی با cmr قلابی به مقاصد داخلی حمل میشوند.

    و نهادهای مربوطه نسبت به آن بی تفاوتند.

    ما بارهایی را غیر مجاز میدانیم که ...

    و نهادهای مربوطه نسبت به همه این موارد بی تفاوتند.

    در ضمن جناب آقای کشاوزیان؛
    عموم رانندگان مثل سازمان حمل و نقل در تنگنای مالی قرار دارند.