| کد خبر: 165797 |

◄ افزایش بهره‌وری در صنعت ریلی با تغییر نگاه از سنتی به علمی

تغییر نگاه مدیران صنعت حمل‌ونقل ریلی به نیروی انسانی در جهت رشد این صنعت بسیار مهم است. چراکه کارکنان مهم‌ترین بخش از چرخه رشد اقتصادی هستند و تا کارکنان یک شرکت این احساس را نداشته باشند که با ارزش‌ترین سرمایه‌های سازمان هستند، قطعاً نرخ بهره‌وری در سایه کار تیمی افزایش نخواهد داشت.

تین نیوز

کارشناسان صنعت حمل‌ونقل ریلی بر این باورند که نرخ بهره‌وری در این صنعت پایین است و این صنعت برای دستیابی به یک رشد متوازن به حمایت دولت نیازمند است.

به گزارش تین‌نیوز، فرهنگ طلوعی مدیرعامل شرکت ریل پردازسیر در این‌باره به خبرنگار ما گفت: شرکت ما در شمار شرکت‌های باری ریلی‌ است که از نرخ بهره‌وری قابل قبولی برخوردار بوده و در جشنواره تعالی سازمانی که در اسفندماه سال گذشته برگزار شد هم موفق به دریافت نشان 4ستاره تعالی شد. بنابراین اینکه چه اقداماتی در شرکت ما موجب افزایش بهره‌وی شد می‌تواند به‌عنوان تجربه‌ای پشت‌سر نهاده محسوب شود.

طلوعی افزود: حمل‌ونقل ریلی برای رشد به حمایت دولت‌ها نیاز دارد اما کاری که ما انجام دادیم این بود که حداقل از چهار الی پنج سال گذشته با توجه به نگاه سنتی‌ که به صنعت حمل‌ونقل ریلی حاکم بود، این نگاه را در شرکت از روش سنتی به یک روش علمی تغییر دادیم و سیستم‌های مدیریت یکپارچه (آی ام اس) را پیاده کردیم.

مدیرعامل شرکت ریل پردازسیر درباره ضرورت تغییر نگاه مدیران به نیروی انسانی در جهت رشد این صنعت نیز گفت: کارکنان بخش مهمی از چرخه رشد هستند. بنابراین حتی اگر از زبان مدیران هم ادعا شود، تا خود کارکنان یک شرکت این احساس را نداشته باشند که با ارزش‌ترین سرمایه‌های سازمان هستند قطعاً نتایج بهبود در سایه کار تیمی محقق نخواهد شد و نرخ بهره‌وری نیز افزایش نخواهد داشت.

طلوعی همچنین تغییر نگاه از مدیریت سنتی به مدیریت فرایندی و مدیریت پروژه که در شرکت خود جاری‌سازی کرده است را در افزایش بهره‌وری موثر دانست و ادامه داد: بنابراین وقتی‌که فرایندها از طرف خودِ صاحبان فرایندها درست، روزآمد و علمی تعریف شوند، قطعاً نتیجه‌ای که حاصل می‌شود نتیجه بهتری خواهد بود. به‌طور مثال مشهودترین اثر این قضیه این بود که در سال کاری امسال نسبت به سال کاری گذشته، در عین ثابت بودن منابع‌ از قبیل ناوگان و... توانستیم تا 200 کیلومتر فاصله سفرهایمان را طولانی‌تر کنیم. چراکه در مسیرهای ریلی هرچه به سمت مسیرهای طولانی‌تر برویم بهره‌وری بیشتری نیز حاصل خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.