| کد خبر: 165796 |

انتقاد رئیس پلیس راهور از فشارهای محلی برای واگذاری حریم راه‌ها

انواع و اقسام فشارها وارد می‌شود یکی می‌خواهد رای بیاورد، یکی می‌خواهد دنیای خودش را آباد کند، آخرت ما را می‌سوزاند. به همکاران تاکید کرده‌ام که تیم‌ها نظارتی این مسائل را بررسی کنند.

تین نیوز

رئیس پلیس راهور کشور  با انتقاد از آنچه که «برخی فشارهای محلی برای واگذاری حریم راه‌ها» خواند افزود: حریم راه یک سرمایه ملی است، متعلق به یک منطقه نیست و باید حفظ شود.

محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور کشور در گردهمایی روسای ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سراسر کشور  اظهار کرد: در طرح‌های زمستانی به دلیل بارش برف، باید استان‌های مجاور به چنین طرح‌هایی کمک کنند و نمی‌توانند بگویند در حوزه ما اتفاق نیفتاده و کاری انجام نمی‌دهیم.

وی بیان کرد: اگر قرار است در جاده‌‌ها اعمال محدودیت شود باید به شهرهای مجاور اطلاع‌رسانی شود.

وی با یاداوری این‌که زمستان گذشته به طور همزمان در 21 استان برف بارید، افزود: در تجهیزات راهداری کمبود داشتیم و حریف شرایط جوی نمی‌شدیم، نباید به امکانات اکتفا کنیم حوزه راه‌ها وسیع است. اگر بحرانی در جایی روی می‌دهد مانند برف، قابل پیش بینی هستند و بایستی مسئولان کمیسیون ایمنی راه و ترافیک باید اقدامات پیش دستانه ای انجام دهند.

رئیس پلیس راهور کشور با بیان این‌که به همکاران تکلیف کرده‌ایم که در بحث امداد از هیچ کوششی دریغ نکنند، گفت: از همکاران پلیس برنامه‌های راهبردی و بلندمدت نمی خواهم، چون مسئولان نظام آنرا انجام می‌دهند. شما به کارهای روزمره خودتان برسید کلاهمان را بالا می‌اندازیم. نیازی نیست برای بهبود برآوردهای بلندمدت ارائه کنید.

حمیدی اظهار کرد: از پلیس و راهداری خواهش می‌کنیم که کار روزانه خود را انجام دهند. کارهای روزمره ما روشن و شفاف است. بر اساس آمار عملکرد همکاران برگرفته از فشارهای محلی است.

وی افزود: انواع و اقسام فشارها وارد می‌شود یکی می‌خواهد رای بیاورد، یکی می‌خواهد دنیای خودش را آباد کند، آخرت ما را می‌سوزاند. به همکاران تاکید کرده‌ام که تیم‌ها نظارتی این مسائل را بررسی کنند.

حمیدی با بیان این‌که راه‌های جدید با کلی نواقص راه‌اندازی می‌شود فقط به این دلیل که زمان انتخابات دولت یا مجلس است، گفت: راه‌های جدید نباید افتتاح شود مگر این‌که تیم‌های تخصصی پلیس حداقل‌های ایمنی آن را تایید کند.

رئیس پلیس راهور کشور با اشاره به معضل واژگونی خودروها، گفت: در مجموع 40 درصد در جاده‌های کشور و در محورهای شمال 70 درصد کشته‌ها ناشی از واژگونی است، چون جاده‌ها کویری و صاف است و رانندگان خسته می‌شوند.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.